نسخه چاپی

آخرین وضعیت بیماری نجف دریابندری

عکس خبري -آخرين وضعيت بيماري نجف دريابندري

نجف دریابندری نویسنده و مترجم به دلیل سكته روز گذشته به بیمارستان منتقل و پس از معاینات پزشكان امروز در بخش عمومی بستری شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نجف دریابندری روز گذشته به علت سکته به بیمارستان منتقل شد.

علی دهباشی درباره آخرین وضعیت دریابندری گفت: اکنون دریابندری به بخش عمومی منتقل شده و خطر که بسیار جدی بود رفع شده است، وی روز گذشته به علت سکته به بیمارستان منتقل شد ولی حالا وضع وی کنترل شده و روی هم رفته وضعیت تحت کنترل است و بحران برطرف شده است.

وی افزود: البته پزشکان تاکید دارند که باید تحت مراقبت باشد و به نظر چند روزی در بیمارستان تحت نظر خواهد بود تا دوباره شرایط عادی را به دست آورد.

دریابندری یکم شهریور ماه سال 1308 در شهر آبادان دیده به جهان گشود اما خودش معتقد است که در زمستان 1309 متولد شده و برای این‌که او را زود به مدرسه بفرستند تاریخ تولد شناسنامه‌‌ای‌اش را تغییر داده‌اند. اولین کار او ترجمه «یک گل سرخ براى امیلى» اثر ویلیام فاکنر است. بعدها حدود سى سال بعد سه داستان دیگر از فاکنر به این مجموعه اضافه شد. «باقی مانده روز» نوشته کازئو ایشی‌گورو، «تاریخ فلسفه غرب» اثر برتراند راسل، «پیرمرد و دریا» و «وداع با اسلحه» اثر ارنست همینگوی، «رگتایم» و «بیلی باتگیت» اثر دکتروف، «ماجراهای هکلبری فین» اثر مارک تواین، «گور به گور»، «یک گل سرخ برای امیلی» اثر ویلیام فاکنر، «پیامبر و دیوانه» اثر جبران خلیل جبران، «چنین کنند بزرگان» اثر ویل کاپی از جمله ترجمه‌های وی در این پنجاه و چند سال است.

نجف دریابندری نویسنده کتاب مستطاب آشپزی و چند کتاب دیگر است و همچنین از وی نقدهای مختلفی در مجلات و نشریات به چاپ رسیده‌است.

۱۳۹۳/۸/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...