نسخه چاپی

رایزنی كشورهای اروپایی برای جلب موافقت كنگره آمریكا با توافق هسته‌ای

پایگاه خبری المانیتور روز جمعه در گزارشی مدعی شد كه كشورهای اروپایی مذاكره‌كننده با ایران در حال رایزنی با كنگره هستند تا موافقت قانونگذاران آمریكایی با توافق هسته‌ای احتمالی را جلب كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، پایگاه خبری المانیتور روز جمعه به نقل از منابعی در کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا گزارش داده است که کشورهای اروپایی عضو گروه موسوم به 1+5 در تلاش هستند تا موافقت کنگره با توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را جلب کنند.

به ادعای این المانیتور، در هفته‌های اخیر افرادی از سفارت فرانسه، انگلیس و آلمان مذاکراتی صریح در رابطه با اینکه توافق خوب باید چه مشخصه‌هایی داشته باشد، با نمایندگان کنگره داشته‌اند. البته به نظر نمی‌رسد این اقدام، رفتاری هماهنگ بین این سه کشور باشد یا هماهنگی با دولت آمریکا صورت گرفته باشد.

بنا بر این گزارش، به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی با دولت «باراک اوباما» در زمینه مضر بودن تحریم‌های بیشتر هم عقیده‌اند. با این حال مذاکرات اخیر بیشتر حول این بوده است که در صورت تمدید مجدد مهلت مذاکرات، باید چه اقداماتی صورت گیرد.

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان به دست آمد، طرفین برای رسیدن به توافق جامع تا روز سوم آذر زمان دارند. با پابرجا بودن اختلافات، گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تمدید مذاکرات قوت گرفته است.

یکی از دستیاران کنگره با بیان اینکه «مجموعه‌ای از پیام‌ها» از سوی کشورهای اروپایی به کنگره ارسال شده، می‌گوید: «وضعیت آنطور که کاخ سفید می‌خواهد وانمود کند، سیاه و سفید نیست.»

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...