نسخه چاپی

به تعهداتمان در مذاكرات پایبندیم

نماینده مردم كاشان، قمصر و آران و بیدگل در مجلس گفت: بهتر است به جای برخی كشمكش های سیاسی بدون نتیجه بین دولت و مجلس به مشكلات محرومین برسیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عباسعلی منصوری آرانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: برای تیم مذاکره کننده کشورمان و دکتر ظریف آرزوی توفیق دارم و امیدوارم که به لطف خدا آنچه که رقم می خورد در مسیر منافع ملی ما باشد.

وی با بیان اینکه ما در انجام مذاکره جدی هستیم و به تعهداتمان پایبندیم و در چارچوب حقوقی ان پی تی تلاش می کنیم، ادامه داد: اگر طرف مقابل در همین مسیر حرکت کند به سرعت به توافق می رسیم؛ 1+5 و در راس آن آمریکا 35 سال برایشان کفایت می کند که بدانند مردم ما برای منافع حیاتی شان و صیانت از ارزش هایشان تسلیم ناپذیرند.

منصوری با اشاره به بحث مهم جوانان و ضرورت توجه جدی به مشکلات آنها خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانان ما از بیکاری رنج می برند و مشکلاتی مانند ازدواج سربازی، تحصیلات علمی و ورزش دارند. دغدغه اصلی پدران و مادران بحث عدم شغل فرزندانشان است که علت آن هم مشکلات مربوط به تولید در کشورمان است بنابراین ضروری است که به جوانان توجه جدی داشته باشیم.

نماینده مردم کاشان، قمصر و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در منطقه و در عرصه بین المللی نیروهای مسلح ثبات دهنده هستند، گفت:باید از بحث سرباز اجباری عبور کنیم و به سراغ سرباز حرفه ای برویم و این موضوع را در دستور کار قرار دهیم بنابراین ضروری است که نیروهای مسلح روی بحث سربازی حرفه ای کار کند.

منصوری درباره بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: بحث امربه معروف و نهی از منکر ابتدا باید متوجه مسوولان و دولت شود ولی متاسفانه ما درگیر مواردی شده ایم که دولت و مجلس را وارد کشمکش های سیاسی کرده است که نه تنها خداوند راضی نیست بلکه مردم هم آن را نمی پسندند. بنابراین به جای این بحث های غیرقابل قبول می توانیم در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: بهتر است که به جای کشمکش های سیاسی بدون نتیجه به مشکلات محرومین برسیم.

منصوری ضمن تبریک به سرافراز به عنوان رییس سازمان صدا و سیما گفت: ما باید در بحث تهاجم فرهنگی کار کنیم. همچنین باید مشکلات روستاها و محرومین را در دستور کار قرار دهیم و به آن رسیدگی کنیم.

نماینده مردم کاشان، قمصر و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه کاشان دارای ظرفیت استانی است، گفت:علی رغم اینکه این منطقه فرمانداری ویژه دارد ولی متاسفانه به علت اینکه بودجه مستقل ندارد ، از شرایط خوبی در ابعاد مختلف اعم از عمرانی و صنعتی برخوردار نیست.

وی با بیان این که صنعت کاشان قطب نساجی کشور است، گفت: ولی متاسفانه این استان دارای مشکلات عدیده ای است وما با رکود صنعت مواجه هستیم و تعطیلی بسیاری از کارخانجات را شاهدیم که این بیماری مزمنی در کشور ما است و مادامی که کشور دچار این بیماری باشد نمی تواند تولیداتش را بر مبنای رهنمودهای رهبری انجام دهد.

منصوری با اشاره به بیمه کارگران نیز گفت:سال گذشته به همراه آقای محجوب تلاش کردیم که گرهی از مشکلات این افراد را حل کنیم اما همچنان مشکلات ادامه دارد و امیدواریم که هرچه زودتر مشکلات این قشر ضعیف برطرف شود.

منصوری گفت:از وزارت صنعت درخواست می کنم که بحث ویژه اقتصادی کاشان را تسریع کند و وزارت نفت نیز بحث ذخیره سازی را.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد که نمایندگان در ارتباط با افزایش 20 نماینده و اختصاص آن به نقاط محروم مساعدت لازم را مبذول کنند.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...