نسخه چاپی

ادامه سركوب زنان توسط آل خلیفه

مسوول بخش 'آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین'، ضمن هشدار نسبت به تداوم حمله به مراسم عزاداری شیعیان این كشور از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه، مهاجمان به مراسم عزاداری منطقه 'القصاب' شهر منامه را مسبب حوادث دیروز (یكشنبه) بحرین و بازداشت زنان دانست.

به گزارش نما، پایگاه خبری 'الوفاق' نوشت: 'میثم سلمان' حوادث دیروز منامه و بازداشت ۱۳ زن فعال بحرینی در جریان برپایی همه پرسی علیه رژیم آل خلیفه را در راستای ادامه تجاوزهای این رژیم به حقوق شهروندان بحرین دانست.

فعالان بحرینی دیروز اعلام کردند که ۱۳ زن در جریان سرکوب فعالان برپایی همه پرسی علیه رژیم آل خلیفه بازداشت شده اند.

بنا بر اخبار و گزارش های رسیده، اغلب بازداشت ها هفته گذشته پس از آن روی داد که وزارت کشور بحرین، فعالان مخالف رژیم این کشور را متهم کرد که در تدارک برپایی همه پرسی ضد رژیم در روز برگزاری انتخابات پارلمانی هستند.

مسوول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین، بار دیگر رژیم آل خلیفه را مسوول حمله به عزاداری منطقه القصاب دانست و افزود که عزاداری در این منطقه از جایگاه، اعتبار و نماد ویژه ای در میان اهالی منامه و طوایف مختلف بحرین برخوردار است و تجاوز وحشیانه به آنها، نقض حقوق بشر و توهین به شعائر دینی مردم این کشور است.

وی ادامه داد: پاره کردن پارچه ها و پرچم های عزاداری و تخریب نمادهای عزاداری امام حسین (ع) در مناطق مختلف بحرین و حمله به ۲۵ مرکز عزاداری عاشورا از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه باید متوقف شود.

به گفته سلمان، رژیم آل خلیفه مراکز عزاداری عاشورا در بحرین را هدف قرار داده، اقدام به کندن پلاکاردها و پرچم های دینی و پاره کردن پارچه های سیاه در روستاهای بحرین و تابلوی هنرهای تجسمی در منطقه 'جفیر' و ایجاد مانع در مسیر راهپیمایی عزاداران عاشورای حسینی کرده و در صدد برهم زدن این آیین مذهبی برآمده است.

سلمان بار دیگر از رژیم آل خلیفه خواست تا به پیمان ها و قوانین بین المللی از جمله بیانیه جهانی حقوق بشر بویژه 'بند ۱۸' آن که تاکید کرده که هر انسانی دارای حق آزادی تفکر، بیان و اعتقادات و انجام شعائر دینی و آموزش آن چه محرمانه و چه علنی و به صورت گروهی است، پایبند باشند.

سلمان با یادآوری حمله نیروهای امنیتی به ده ها مراسم عزاداری امام حسین (ع) و تخریب ۳۸ مسجد شیعیان در سال ۲۰۱۱میلادی، گفت: مردم بحرین خاطره این موارد نقض حقوق بشر را هرگز فراموش نخواهند کرد.

صدها نفر از مردم بحرین در پی قیام مارس ۲۰۱۱ که با سرکوب نیروهای امنیتی روبرو شد، بازداشت و محاکمه شدند.

اعتراضات مردمی در روستاهای اطراف شهر منامه پایتخت بحرین، همچنان ادامه دارد و اغلب به درگیری نیروهای امنیتی با معترضان منجر می شود.

رژیم آل خلیفه با کمک نیروهای ارتش عربستان که در قالب 'سپر جزیره' در بحرین مستقر شده اند، در طول سه سال گذشته اعتراضات مردم را با روش های خونباری سرکوب کرده است.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...