نسخه چاپی

لاریجانی: مذاكرات هسته ای مسیر رو به پیشرفتی را طی می كند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس دومای روسیه گفت:مذاكرات هسته ای ایران مسیر رو به پیشرفتی را طی می كند اما برخی بهانه جویی های آمریكا و غرب می تواند مانعی بر سر راه این مذاكرات باشد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، علی لاریجانی امروز (دوشنبه) با سرگئی ناریشکین رییس مجلس دومای روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار به تحولات منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و اظهارداشت: نقش جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مقابله با بحران های منطقه ای و بین المللی به ویژه مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

وی یادآور شد: برخی کشورهای منطقه ای و قدرت های فرا منطقه ای در به وجود آوردن و پرورش گروه های تروریستی نقش محوری داشته اند و ادعای مقابله با تندروی این گروه های تروریستی صرفا تاکتیکی و تبلیغاتی است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجالس دو کشور در توسعه و ارتقای همکاری ها و روابط در عرصه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و صنعتی نقش کلیدی دارند.

لاریجانی، سفر رییس مجلس دومای روسیه را گام مهمی در تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران- مسکو در زمینه های مختلف دانست.

وی ادامه داد: همواره مناسبات و همکاری های دوستانه بین دو کشور دوست و همسایه ایران و روسیه برقرار بوده است که باید هر چه بیشتر تقویت شود.



**موضوع هسته ای ایران باید به شیوه ای کاملا منصفانه و عادلانه حل و فصل شود.

در ادامه این دیدار سرگئی ناریشکین رییس مجلس دومای دولتی روسیه با ابراز خرسندی از سفر به تهران، از جمهوری اسلامی به عنوان کشور دوست و همسایه مهم روسیه یاد کرد.

وی گفت: سفر من در این مقطع تاریخی به جمهوری اسلامی ایران نشان از تاکید و اراده مقامات دو کشور بر گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری های فیمابین دارد.

رییس مجلس دومای روسیه با تقدیر از نقش مثبت و سازنده ایران در بحران های منطقه ای به ویژه حوادث عراق و سوریه افزود: ایران و روسیه در استقرار ثبات و امنیت و بازگشت آرامش به عراق و سوریه و در حوادث دست ساز غرب و آمریکا نقش سازنده ای را در کنار یکدیگر ایفا کردند و استمرار و تقویت همکاری ها و رایزنی ها در این زمینه موجب ایجاد امنیت بیشتر در منطقه می شود.

ناریشکین درباره موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: موضع همیشگی روسیه این بود که ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد و موضوع هسته ای ایران باید به شیوه ای کاملا منصفانه و عادلانه حل و فصل شود.

وی به ادعای آمریکا و غرب در مبارزه با تروریسم و تندروی نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا و غرب با اعمال تحریم های ظالمانه و ناعادلانه علیه روسیه و از طرف دیگر اشاعه تروریسم در منطقه و تقویت گروه های تروریستی رویکردی کاملا مخرب و تبلیغاتی در مقابله با این مساله دارند.

رییس مجلس دومای روسیه همچنین از همتای ایرانی خود برای سفر به مسکو به طور رسمی دعوت کرد.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...