نسخه چاپی

احتمال پیوستن وزرای خارجه ۱+۵ به وین

ایران و ۱+۵ (آمریكا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بیش از هر زمانی به توافقی نزدیك شدند كه مانع از توانایی تهران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای می‌شود، حالتی كه به پایان دادن به تحریم‌ها علیه تهران منجر می‌شود و تنش‌هایی كه می‌تواند به جنگ جدید خاورمیانه دامن زد را تسهیل می‌بخشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آسوشیتدپرس گزارش کرد از آنجایی که بسیاری از مسائل در مذاکرات هسته‌ای حل نشده باقی مانده، وزرای خارجه گروه ۱+۵، برنامه‌ریزی کرده‌اند که در مذاکرات وین که روز سه‌شنبه از سرگرفته شود به «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بپیوندند.

ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بیش از هر زمانی به توافقی نزدیک شدند که مانع از توانایی تهران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای می‌شود، حالتی که به پایان دادن به تحریم‌ها علیه تهران منجر می‌شود و تنش‌هایی که می‌تواند به جنگ جدید خاورمیانه دامن زد را تسهیل می‌بخشد.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که البته خبر بد این است که هنوز اختلافات چشمگیری وجود دارد، رسیدن به توافق نهایی تا مهلت ۲۴ نوامبر بعید است. هر دو طرف ممکن است تمایل به تمدید مذاکرات داشته باشند اما این مسئله می‌تواند مخالفان در کنگره آمریکا را تقویت کند.

طبق این گزارش، در حالیکه بسیاری از مسائل حل نشده باقی مانده است، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و شرکای وی در گروه ۱+۵، برنامه‌ریزی کرده‌اند که در مذاکرات وین که قرار است روز سه‌شنبه (فردا) از سرگرفته شود به «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بپیوندند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که دو طرف مذاکره برای تمدید مذاکرات بعد از مهلت ۲۴ نوامبر آمادگی دارند اما عدم توافق تا مهلت تعیین شده موجب بروز تردیدها در کنگره آمریکا می‌شود. دولت آمریکا ممکن است کنگره را با بررسی تحریم‌های جدید در صورت عدم توافق خشنود سازد اما این مسئله می‌تواند موجب شود که تهران از میز مذاکرات عقب‌نشینی کند.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...