نسخه چاپی

جلادهای فرانسوی و انگلیسی داعش

چند ساعت پس از انتشار ویدئوی گردن زدن " پیتر كاسیگ" گروگان آمریكایی به دست داعش، وزارت كشور فرانسه از وجود یكی از اتباع این كشور درمیان عناصر داعش خبر داد.

به گزارش نما، "برنار کازنوو" وزیر کشور فرانسه گفت؛ به احتمال زیاد یکی از اتباع فرانسوی در بریدن سر نظامیان سوری در ویدئوی جدید داعش مشارکت داشته است. به نوشته روزنامه الحیاة چاپ لندن، کازنوو تصریح کرد: این امکان وجود دارد که ماکسیم هوشار (متولد سال ۱۹۹۲ در شمال غرب فرانسه) که اوت ۲۰۱۳ به سوریه رفت و قبل از آن در سال ۲۰۱۲ در موریتانی اقامت گزیده بود، از جمله عناصر داعش باشد که در سر بریدن نظامیان آمریکایی مشارکت داشته اند.

کازنوو افزود: "تجزیه و تحلیل دستگاه های اطلاعاتی فرانسه نشان می دهد به احتمال بسیار زیاد یک شهروند فرانسوی به طور مستقیم در اجرای این گونه اقدامات پست داعش مشارکت دارد". درهمین ارتباط، یک انگلیسی به نام "احمد المثنی" امروز گفت، گمان می رود پسرش که دانشجوی رشته پزشکی بوده، از جمله عناصر گروه داعش باشد که در ویدئوی منتشر شده درباره گردن زدن سر گروگان آمریکایی دیده می شود.

دیلی میل به نقل از احمد المثنی نوشت که به احتمال زیاد، پسر بیست ساله اش ناصر، یکی از ۱۶ تروریستی است که در نوار ویدئویی مربوط به گردن زدن کاسیگ دیده می شوند. المثنی که در شهر کاردیو ولز اقامت دارد، افزود: "مطمئن نیستم ولی به نظر می رسد که او پسرم باشد".

اعلام قتل کاسیگ، پنجمین گروگان غربی که توسط داعش گردن زده می شود، در یک نوار ویدئویی به مدت ۱۵ دقیقه نمایش داده می شود و دراین ویدئو ، عناصر داعش دست کم ۱۴ نفر را گردن می زنند که به گفته این گروه، این افراد خلبانان و افسران طرفدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند.

گروه داعش قبلاً نوارهای ویدئویی را پخش کرده است که گردن زدن دو مرد آمریکایی و دو مرد انگلیسی را نشان می دهد و دراین نوار ویدئویی، یک فرد تندرو با نقاب سیاه و شمشیر به دست دارد و به زبان انگلیسی سخن می گوید و رسانه های انگلیسی به وی لقب "جان جهادی" داده اند.

اما اغلب عناصر تندرویی دراین نوار ویدئویی که دیروز پخش شد، بدون نقاب بودند و روزنامه دیلی میل نوشت که مردی که به نظر می رسد ناصر المثنی باشد، در کنار "جان جهادی" ایستاده است.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...