نسخه چاپی

نگاه بورس تهران به مذاكرات وین

بورس اوراق بهادار تهران روند صعودی روزهای گذشته خود را متوقف كرد و به مدار نزولی بازگشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران روند صعودی روزهای گذشته خود را متوقف کرد و به مدار نزولی بازگشت.

بورس اوراق بهادار تهران که نتوانسته بود در مذاکرات مسقط اخبار مثبتی را در یافت کند،اکنون نگاهش را به مذاکرات وین دوخته تا شاید نتیجه دلخواه را از دل این مذاکرات به دست بیاورد.

بنابراین با اتمام مذاکرات مسقط و آغاز دور جدید مذاکرات در وین،بورس تهران در انتظار نتیجه این دوره از مذاکرات نشسته و کاهش قیمت ها و افزایش عرضه ها را مشاهده می کند تا بعد از دریافت اخبار مثبت از وین ،مجددا روند صعوی خود را در پیش بگیرد.

بر این اساس حاکم شدن جو انتظار و نگرانی در بورس تهران موجب منفی شدن قیمت سهام شرکتها شد به طوری که در معاملات امروز اکثر سهام شرکتها قرمز شد و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، بانک تجارت، تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه، مپنا، بانک صادرات، سرمایه گذاری امید، بانک پارسیان، پتروشیمی پردیس و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در بازار امروزشرکت تازه وارد سیدکو از صف خرید 95 میلیون سهمی برخوردار شد و رشد 4 درصدی را تجربه کرد و در صد ر جدول قرار گرفت.بعد از سیدکو،سرمایه گذاری صنعت نفت،سرمایه گذاری شاهد و ایران خودرو دیزل بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و فولاد امیرکبیر کاشان،داروسازی امین و سیمان شرق برترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار امروز حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته اندکی کاهش پیدا کرد و در مجموع بیش از 722 میلیون سهم به ارزش 192 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه با کاهش به 340 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۳/۸/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...