نسخه چاپی

برگزاری همایش «سرطان و پیشگیری» در تهران

همایش سرطان و پیشگیری 6 و 7 بهمن ماه امسال با حضور متخصصان و صاحب نظران این رشته در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین دکتر فرهاد سمیعی دبیر علمی این همایش با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اعلام سازمان جهانی بهداشت که پیشگیری را به صرفه ترین عامل کاهش سرطان در تمام کشورها می داند، قرار است در این همایش مباحث مربوط به پیشگیری شامل رابطه سرطان با آلاینده های زیست محیطی؛ شیوه زندگی؛ تغذیه؛ باورهای نادرست عمومی و ترویج فرهنگ پیشگیری؛ نقش دارو و واکسن در پیشگیری و غربالگری و نیز تشخیص زودرس مطرح شود.

وی تصریح کرد:این همایش در دو سالن به طور همزمان برگزار شده که در یکی مسایل مربوط به سرطان و پیشگیری و در سالن دوم مسایل بالینی سرطان و تازه های تشخیصی و درمانی سرطان های مختلف بدن ارایه می شود.

دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری یادآور شد: با توجه به دیدگاه سازمان جهانی بهداشت در تاکید امر پیشگیری و اینکه وظیفه پیشگیری به عنوان یک وظیفه ملی بر عهده کلیه سازمان های مسئول اعم از دولتی و غیردولتی است، افزایش آگاهی متخصصان و مسئولان عرصه سلامت به منظور پیشبرد راهکارهای علمی پیشگیری سرطان و نیز اطلاع رسانی مفاهیم نوین تشخیص و درمانی سرطان به متخصصان و علاقه مندان از اهداف کلی برگزار کنندگان این همایش دو روزه است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای این همایش، سرطان و آلاینده های زیست محیطی است، تصریح کرد: از آنجا که تمام سازمان ها و ارگان ها از قبیل وزارت نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، علوم، شهرداری، سازمان محیط زیست و ... در این امر دخیل هستند، انتظار می رود در این همایش که قرار است در آن موضوعاتی از قبیل آلاینده های آب، هوا، خاک، ترکیبات شیمیایی، امواج و پرتوهای مضر، عفونت ها، آلاینده های صنعتی و شغلی و ... مطرح شوند، مشارکت داشته باشند.

دکتر سمیعی گفت: یافته های پژوهش های انجام شده، بیانگر آن است که امروزه سرطان و شیوه زندگی رابطه مستقیمی دارند و پرهیز از استفاده از دخانیات، روی آوردن به ورزش و فعالیت بدنی، نگه داشتن وزن بدن در وضعیت مناسب و ... در کاهش خطر ابتلا به سرطان ها بسیار موثر است که به مباحث فوق نیز در این زمینه پرداخته خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به نقش تغذیه صحیح در جلوگیری از ابتلا به سرطان می بایست، علاوه بر اطلاع رسانی و آموزش به هموطنان در زمینه پخت و پز و تهیه غذای سالم، ارگان های درگیر با تهیه غذای سالم به ویژه محصولات کشاورزی سالم بیشتر احساس مسئولیت کنند.

دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری با اشاره به اینکه باورهای نادرست عمومی و ترویج فرهنگ پیشگیری، امروزه به عنوان یکی از ارکان مهم در امر پیشگیری از سرطان شناخته شده است بر بهبود باورهای اجتماعی و فرهنگی، آموزش عمومی و تاثیر رسانه های عمومی تاکید کرد.

وی ادامه داد: در این همایش همچنین روش های جدید تشخیص و درمان های موثر با توجه به مفاهیم هزینه اثربخشی و رعایت اصول عدالت در سلامت و اولویت های درمانی در مباحث درمان های سرطان ارایه خواهد شد.

دکتر سمیعی با اشاره به اینکه این همایش از سوی موسسه تحقیقات، آموزش و درمان سرطان (مرکز جامع سرطان ایران) و انجمن سرطان ایران برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به رسالت موسسه تحقیقات، آموزش و درمان سرطان که همانا اطلاع رسانی و آموزش در زمینه راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان است، مباحث مربوط به پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان در این همایش از سوی این موسسه دنبال می شود.

وی یادآور شد: انجمن سرطان ایران نیز که جامع ترین انجمن علمی و تخصصی سرطان در کشور به شمار می رود و اعضای آن شامل متخصصان رشته های مختلف پایه و بالینی مرتبط با سرطان از جمله جراحان، گروه های داخلی، هماتولوژی- آنکولوژی، رادیوتراپی – آنکولوژی، تغذیه، ژنتیک، روانشناسی و... هستند، نیز وظیفه خود می داند در تمام عرصه های مربوط به کنترل سرطان از پیشگیری و بیماریابی زودرس گرفته تا تشخیص و درمان های علمی و جدید سرطان و نیز درمان های تسکینی برای بیماران پیشرفته فعالیت کند.

دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری گفت: توجه به بروز رسانی اطلاعات جامعه پزشکی کشور از جمله دلایل دیگری است که انجمن سرطان ایران مباحث مختلف پیشگیری،تشخیص و درمان را قرار است در این همایش با کمک استادان رشته های مختلف ارایه کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش می توانند به پایگاه اینترنتی www.hamayesh.ncii.ir مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۸/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...