نسخه چاپی

هشدار آمریكا به عربستان در خصوص مذاكرات هسته ای ایران

همچنین واشنگتن از ریاض خواسته تا تنش ها با ایران را كاهش داده و منطقه را به تشتج نكشاند.

به گزارش نما، روزنامه الدیار نوشت:«مقامات کاخ سفید تمام توان خود را برای گسترش روابط با تهران به کار گرفته اند و در تلاش هستند تا با ایران وارد همکاری در مسائل مهمی شوند. در این راستا مقامات تهران توافق هسته ای را بر تحقق هر گونه مسئله ای میان آمریکا و ایران مقدم کرده اند.



نمونه بارز تلاش مقامات آمریکا نامه هایی هستند که اوباما برای رهبر عالی ایران (آیت الله) "سید علی خامنه ای" ارسال می کرد و در این نامه ها تاکید می کرد که ایران برای ما از سایر کشورهای منطقه که از داعش حمایت می کنند نزدیک تر است، چرا که این کشور در حال مبارزه با این گروه تروریستی است. به همین خاطر واشنگتن سعی دارد که با ایران به هر نحوی برای مبارزه با تروریسم در منطقه هماهنگ شود.»





این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت:« مقامات آمریکایی در راستای زمینه سازی برای روابط با ایران بارها به مقامات عربستان تذکر داده که در نحوه نگرش و تعامل خود با برنامه هسته ای ایران تجدید نظر کنند و به صورت سازنده سیاست های خود را در این خصوص پیش ببرند. همچنین واشنگتن از ریاض خواسته تا تنش ها با ایران را کاهش داده و منطقه را به تشتج نکشاند.»





این روزنامه در ادامه افزود:«دستگاه دیپلماسی آمریکا در خصوص ارتباط گرفتن با تهران تلاش می کنند و همواره سعی دارند تا به شکل انعطاف پذیری مسئله مذاکرات هسته ای را پیش ببرند و با دیگر مقامات ایران خارج از مذاکرات روابطی داشته باشند. نمونه بارز این تلاش ها درخواست وزیر خارجه آمریکا از محمد جواد ظریف برای دیدار با سردار ایرانی قاسم سلیمانی است. جان کری به وزیر خارجه ایران گفته بود که آرزو دارم تا با فرمانده سپاه قدس دیدار کنم و با وی آشنا شوم؛ چرا که وی از توانایی و کفایت های زیادی برخوردار است که توانسته در سایه آنها اهداف بزرگی را در منطقه محقق کند.»

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...