نسخه چاپی

تفاوتی بین داعش و نظام سوریه وجود ندارد!

وزیر خارجه تركیه با اشاره به احتمال پیشروی نیروهای ارتش سوریه یا تروریست‌های داعش تا نزدیكی حلب، درباره سرازیری بین ۲ تا ۳ میلیون آواره سوری دیگر به خاك كشورش هشدار داد.

به گزارش نما، مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه هشدار داد: در صورت پیشروی ارتش سوریه و شبه نظامیان داعش تا نزدیکی حلب، احتمال دارد بین ۲ تا ۳ میلیون آواره سوری دیگر به خاک ترکیه سرازیر شوند. چاوش‌اوغلو در یک کنفرانس خبری در آنکارا مدعی شد: در زمان حاضر این نظام بشار اسد است که فضای خالی ناشی از حملات هوایی ائتلاف را پر می‌کند. وی ادعا کرد: تفاوت چندانی بین داعش و نظام سوریه وجود ندارد! هر دو آن‌ها با بی‌رحمی شهروندان غیرنظامی را می‌کشند! آن‌ها از استفاده از هر اسلحه‌ای که در اختیارشان است، ابایی ندارند!

به گزارش العالم، وزیر خارجه ترکیه گفت: غیرنظامیان وحشت‌زده در سوریه از مناطق تحت کنترل نظام سوریه و شبه نظامیان داعش می‌گریزند. در صورت پیشروی نیروهای نظام و داعش به سمت حلب، احتمال دارد دو تا سه میلیون آواره سوری دیگر وارد مرز ترکیه شوند.

بر اساس آمار رسمی سازمان ملل متحد، جنگ داخلی سوریه تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار کشته برجای گذاشته و بیش از ۳ میلیون سوری را به ترک کشور واداشته است.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...