نسخه چاپی

اختلافات واقعی در مذاكرات باقی مانده است

یك مقام ارشد آمریكایی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورك‌تایمز گفته است همچنان اختلافات واقعی پابرجاست، اما طرفین نمی‌خواهند پیش از موعد در مورد تمدید مذاكره كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی که تنها سه روز تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ باقی مانده، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اختلافات همچنان اختلافات جدی‌ای میان طرفین وجود دارد، با این حال آمریکا نمی‌خواهد به صورت زودهنگام بحث تمدید مذاکرات را با ایران در میان بگذارد.

این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود به روزنامه «نیویورک‌تایمز»، گفته است: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که هنوز اختلافات واقعی باقی مانده است و نمی‌خواهیم پیش از موعد در مورد تمدید با ایرانی‌ها گفت‌وگو کنیم. اما روشن است که در حال حاضر ما با هم دیدار داریم و در مورد بهترین راه برای پیشرفت بحث می‌کنیم.»

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس تحت عنوان «برنامه مشترک اقدام» میان ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان به دست آمد و در تیر ماه سال جاری تمدید شد، طرفین باید نهایتا تا سوم آذر به توافق برسند. ادامه اختلافات طرفین موجب شده تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال تمدید مذاکرات مطرح شود. از آنجا که در توافق ژنو تنها یک بار تمدید پیش‌بینی شده، هنوز ساز و کار این تمدید احتمالی، که طرفین همچنان آن را رد می‌کنند، مشخص نیست.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...