نسخه چاپی

اظهار نظر مقام آلمانی در مورد مذاكرات هسته ای

عکس خبري -اظهار نظر مقام آلماني در مورد مذاکرات هسته اي

... در عین حال وی نیز مانند جان كری بر این نكته تاكید دارد كه دو طرف مذاكرات هنوز در برخی مسائل اختلاف نظر كامل دارند.

به گزارش نما، پایگاه خبری دویچه وله آلمان (DW.DE)، در خبری تحت عنوان "مذاکرات هسته ای ایران به لحظات تاریخی خود نزدیک شده است" نوشت: ایران و مذاکره کنندگان بین المللی با مبارزه ای دشوار برای دستیابی به توافقی تاریخی در برنامه هسته ای تهران، روبه رو هستند.





نگارنده گزارش با بیان این که: برلین ادعا کرده است، مذاکرات در وین به لحظات تاریخی خود رسیده است، نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مشکلات در مذاکرات با ایران هشدار داد و این در حالی است که ضرب الاجل روز دوشنبه در حال نزدیک شدن است.




در ادامه این گزارش با بیان این مطلب که با وجود تاکید گروه 1+5 بر کاهش برنامه غنی سازی ایران، تهران می خواهد آن را افزایش دهد، به نقل از وزیر امور خارجه آلمان، آمده است: تهران و شش قدرت جهانی از زمان شروع مذاکرات بیش از شش سال پیش، هیچگاه تا این اندازه به دستیابی به یک توافق نزدیک نبوده اند.

در عین حال وی نیز مانند کری بر این نکته تاکید دارد که دو طرف مذاکرات هنوز در برخی مسائل اختلاف نظر کامل دارند. اشتاین مایر گفت: مذاکرات به لحظات تاریخی خود رسیده است اما او افزود: موفقیت یا شکست هنوز در این نقطه ممکن است.





در این گزارش همچنین به نقل وزیر امور خارجه آمریکا آمده است: ما به سختی کار می کنیم و امید داریم به پیشرفت هایی دست یابیم اما اختلافات عمیقی داریم؛ ما هنوز اختلافاتی جدی داریم که برای برطرف کردن آن تلاش می کنیم.




کری که بعد از به تعویق انداختن سفر خود به پاریس در روز جمعه در وین مانده است، بعد از ظهر شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ملاقات کرد.



۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...