نسخه چاپی

برنامه حمله اسرائیل به ایران پس از مذاكرات!

یك روزنامه صهیونیست در گزارشی از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران در پایان مذاكرات هسته‌ای میان تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، جروزالم پست نوشت: اسرائیل نگران پیمان هسته ای با ایران است اما خود را مقید به آن نمی داند و گزینه اقدام نظامی بر ضد ایران را مجددا بررسی می کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: مذاکرات مهم با ایران روز دوشنبه به نقطه حساس خود رسیده است. اما اسرائیل در این روزنامه با نظر به توافق مورد بحث در آستانه ضرب الاجل مقرر، در یک هشدار صریح و علنی به متحدانش این استدلال روشن را مطرح کرده است که: پیشنهادهای کنونی ادامه یک بحران را تضمین می کند و اسرائیل را مجددا در موقعیتی قرار می دهد که توسل به نیروی نظامی بر ضد ایران تنها راه خروج منطقی (از بحران) خواهد بود.

یک مقام صهیونیست گفت: آژانس های اطلاعاتی ما بی‌نقص نیستند. ما برای چند سال از وجود تأسیسات ایران بی‌اطلاع بودیم.

این مقام ادامه داد: چنین قراردادی چه سرنوشتی خواهد داشت؟

یک مقام عالی رتبه آمریکا در گفتگو با جروزالم پست، نگرانی درباره محدودیت قابلیت های کنترل و شناسایی طی یک قرارداد یا پس از آنرا رد کرد. وی گفت: اگر بتوانیم به یک توافقنامه جامع دست یابیم، قابلیت به مراتب بیشتری نسبت به امروز برای بازرسی ها ادامه خواهد یافت.

اما آنچه بر نگرانی های اسرائیل می افزاید این است که پیشنهادی که به رویت اسرائیل رسیده است نشان می دهد که برچیدن جمعی زیرساختارهای هسته ای ایران دیگر در وین در دستورکار قرار ندارد.

مقام صهیونیست گفت:نه تنها قراردادی شکل داده اید که ایران امروز همچنان یک قدرت در آستانه هسته‌ای شدن باقی می‌ماند.

رهبران صهیونیست کلا این نگرانی را رد می کنند که اسرائیل در صورت مختل کردن یک قرارداد مهم بین المللی در مورد برنامه هسته ای با اقدام نظامی یکجانبه بر ضد زیرساختارهای آن مجازات خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سال دو هزار و نه چند بار تهدید به توسل به زور بر ضد ایران کرده است و حتی در سال دو هزار و یازده سعی داشت مجوز کابینه اش را کسب نماید.

ماه گذشته در مجله آتلانتیک به نقل از مقامات رسمی آمریکا گفته شد که بیش از دو سال قبل امکان چنین اقدامی برای نتانیاهو منتفی شد.

۱۳۹۳/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...