نسخه چاپی

درخواست اعلان جنگ علیه داعش

سناتور آمریكایی كه نامزد احتمالی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی است خواستار اعلان رسمی جنگ علیه گروه داعش شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: "ران پل" سناتور جمهوری خواه آمریکایی در حالی خواستار اعلان رسمی جنگ علیه داعش شده است که این گروه تروریستی بخش هایی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت؛ ران پل تاکید کرد که طرح پیشنهادی وی برای اعلان جنگ علیه داعش مدت زمان جنگ را به یک سال محدود خواهد کرد و استفاده از نیروهای زمینی را نیز به شدت محدود می کند.

طرح ران پل با سایر طرح های ارائه شده در واشنگتن برای مقابله با داعش متفاوت است. کنگره آمریکا از جنگ جهانی دوم تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده است. برخی نمایندگان کنگره بر این باورند که باراک اوباما بدون نظارت کنگره جنگ علیه داعش را آغاز کرده است. دولت آمریکا نیز اعلام کرده است که اوباما اختیار و قدرت قانونی برای جنگ فعلی علیه داعش را دارد. جنگ علیه داعش تاکنون شامل حملات هوایی در عراق و سوریه، آموزش و تجهیز آنچه که شبه نظامیان میانه روی سوری خوانده می شود و اعزام صدها مشاور نظامی ارتش آمریکا برای کمک به نیروهای کرد در عراق شده است

۱۳۹۳/۹/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...