نسخه چاپی

پیشنهاد شورای شهر برای ایجاد پیاده راه كتاب

اعضای شورای شهر در تذكرات پیش از دستور خود موضوعاتی همچون آخرین وضعیت پروژه ایران زمین، ایجاد پیاده راه كتاب، تغییر مدل‌های قرارداد شهرداری با پیمانكاران و ... را مورد بررسی قرار دادند كه عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد ایجاد پیاده راه تهران در محدوده خیابان انقلاب را مطرح كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سرخو صبح امروز در تذکرات پیش از دستورخود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه یک سال قبل تذکری در مورد پروژه ایران زمین متعلق به بابک زنجانی عنوان کردم و هنوز جوابی در مورد آن دریافت نشده است، گفت:‌ مالک این پروژه نسبت به مشکلات مردم منطقه بی توجهی کرده است و حتی پس از یک سال جوابی برای تذکر ارائه نشده است و علیرغم قول‌های متعدد شهرداری، هنوز یک باند خیابان ایران زمین و گلستان بسته است و مالک نسبت به آن احساس مسئولیت نمی‌کند. عضو کمیسیون شهرسازی شورا با بیان اینکه خواهشمندیم شهرداری جدی و سریعتر به این موضوع رسیدگی کند، گفت: دستگاه قضایی نیز باید خارج از نوبت به پرونده این شخص رسیدگی کند.

چمران در پاسخ به سرخو عنوان کرد که تا مدت دیگر یکی از این خیابان‌های مسدود شده باز خواهد شد.

همچنین علی صابری عضو نابینای شورای شهر نیز با بیان اینکه باید داستان اتوبان‌های ورودی به تهران حل شود، گفت: مشخص نیست که مسئولیت این اتوبان‌ها بر عهده وزارت راه و یا شهرداری است و از قدیم گفته‌اند که ارباب‌ها با یکدیگر دعوا کرده و پول کاسه و بشقاب را رعیت‌ها می‌دهند و باید متولی این اتوبان‌ها مشخص شود.

وی همچنین با انتقاد از شهرداری مبنی بر عدم مسئولیت پذیری در مورد رفتار پیمانکاران گفت: به نظر می‌رسد کمیسیون حقوقی و نظارت باید در مورد قراردادهای پیمانکاران وارد شده و مدل‌های قراردادها را به منظور تقویت روحیه نظارتی مورد بازنگری قرار دهد.

انتقاد از سخنان مدیر ارشد شهرداری

همچنین حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا نیز با اشاره به اهمیت تعیین خط محدوده گفت: متاسفانه یکی از مدیران ارشد شهرداری بدون توجه به قانون اظهار نظرهایی در مورد خط محدوده داشته و عنوان کرده است که شورای عالی معماری و شهرسازی تنها مرجع تعیین خط محدوده است که این برخلاف قانون اساسی و قانون شوراها است، چرا که پس از ارائه طرح‌های هادی و جامع شهرسازی باید این طرح‌ها به تصویب اعضای شورا برسد و در مورد این سخنان نیز مکاتبه‌ای خواهم کرد.

چمران نیز در پاسخ به حقانی عنوان کرد که سخنان این مدیر ارشد شهرداری در مورد تدقیق بوده است.

یک فوریت طرح اصلاح مفادی از مصوبه تشکیل انجمن‌های شورایاری شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا به تصویب رسید.

۱۳۹۳/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...