نسخه چاپی

ریاض: حمله به شیعیان به دستور داعش بود

وزارت كشور عربستان اعلام كرد كه گروهك تروریستی كه در حادثه تروریستی حمله به شیعیان الاحساء دست داشته‌اند از داعش دستور گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که داعش تروریست‌ها را به حمله به شیعیان عربستان تحریک می‌کند.

«خبرگزاری فرانسه»، به نقل از وزارت کشور عربستان گزارش داد سرکرده گروهک تروریستی که عربستان در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده با داعش در ارتباط بوده است و تا کنون ۷۳ نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده‌اند که سرکرده این گروهک نیز در حمله به عزاداران حسینی در شب عاشورای گذشته حضور داشته و ۴۷ نفر از آنها سابقه زندانی شدن در عربستان را داشته‌اند. بر اساس این خبر سه تن از افرادی که در این حمله حضور داشته‌اند پیشتر به دلیل همکاری و عضویت در داعش در زندان به سر برده بودند.

روز دوشنبه (دیروز) نیز در حمله تازه‌ای به شهروندان شیعه عربستانی در روستای «الدالوه» در استان الاحساء یم مرد میان سال و یک دختربچه مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند. پیش از این نیز وزارت کشور عربستان از دست داشتن گروه‌های خارجی در حمله به شیعیان الاحساء خبر داده بود.

در حادثه حمله به عزاداران حسینی در روستای الدالوه دست کم ۸ نفر کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌ بودند. این حادثه با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و مقامات عربستانی وعده داده بودند که با عاملان این حادثه مقابله کنند.

۱۳۹۳/۹/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...