نسخه چاپی

نظر «پاپ فرانسیس» درباره داعش

رهبر كاتولیك‌های جهان در اظهاراتی به رغم غیرممكن خواندن امكان مذاكره با گروه تروریستی داعش اعلام كرد كه درهای مذاكره همچنان باز است.

به گزارش نما، رهبر کاتولیک‌های جهان در اظهاراتی به رغم غیرممکن خواندن امکان مذاکره با گروه تروریستی داعش اعلام کرد که درهای مذاکره همچنان باز است.

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان سه‌شنبه شب در بازگشت از استراسبورگ در اظهاراتی اعلام کرد: «گفت‌‌وگو با داعش عملا غیرممکن است اما نباید درهای مذاکره را بست.»

وی در جمع خبرنگاران حاضر در هواپیما که وی را همراهی می‌کردند در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان گفت‌وگو با گروه تروریستی داعش افزود: «من هیچگاه و هرگز نمی‌گویم که همه چیز خراب شده و از دست رفته است. گفت‌وگو با این گروه مشکل است و حتی می‌توان گفت که مذاکره با آنها عملا غیرممکن است اما درهای مذاکره همواره باز است.»

رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر در اظهاراتی با انتقاد تلویحی از حملات آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق، مداخله برای توقف حملات در این کشور را وظیفه سازمان ملل دانسته و اعلام کرده بود که یک کشور نباید در این خصوص تصمیم‌ بگیرد.

پاپ در اظهارات خود گفته بود: «مداخله برای توقف حملات ناعادلانه و ناروا در عراق مجاز است اما این وظیفه سازمان ملل است که در این باره تصمیم‌ بگیرد و چگونگی و نحوه آن را انتخاب کند، نه آمریکا. در شرایطی که تهاجمی ناعادلانه در جریان است، من تنها می‌توانم بگویم که توقف این مهاجمان مجاز است اما توجه کنید که من از فعل «توقف» استفاده کردم، نه فعل «بمباران» یا «جنگ افروزی». برای این منظور هم باید راه‌های توقف آنها مورد ارزیابی قرار گیرد اما توقف مهاجمان ناعادلانه مجاز است.»

۱۳۹۳/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...