نسخه چاپی

اقدام سوْال برانگیز وزارت خارجه عراق در آستانه اربعین حسینی

عکس خبري -اقدام سوْال برانگيز وزارت خارجه عراق در آستانه اربعين حسيني

با توجه به فرا رسیدن گردهمایی عظیم و پر شور اربعین حسینی و عظیمت خَیل مشتاقان حضرت اباعبدلله (ع) به عراق برای زیارت اربعین انتظار می رود امكانات و شرایط برای رفت و آمد زوار ایرانی تسهیل شود اما شرایط حاضر نشان از بی تدبیری وزارت خارجه عراق در این زمینه دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به پايان ماموريت سفير سابق عراق در تهران، محمد مجید الشیخ، طَی هفته های گذشته اكنون سفارت عراق در تهران كه با خَيل عظيم زوار اربعين روبرو بوده و پركارترين روزهای خود در سال را مي گذراند بدون سفير است.

بر اساس این گزارش؛ با توجه به زمان اوج گیری کار سفارت خانه های عراق در سراسر جهان برای صدور ویزای زوار اربعین حسینی اما، وزارت خارجه عراق با اتمام مدت ماموریت محمد مجید الشیخ سفير جديد خود در تهران را معرفی نکرده و این روزها باعث اشفتگی در انجام امور مربوط به صدور ويزای زوار کربلای معلی شده است.

هر روز كه به زمان سفر زوار به منظور شرکت در پیاده روی عظیم و باشکوه اربعین نزديكتر مي شويم تشکیل صف های طولانی مقابل سفارت عراق و دفتر طلوع كه مسؤليت ارتباط بين سفارت عراق و درخواست كنندگان ويزای عراق را دارد بيشتر و بیشتر شده و به موجب آن بروز مشكلات برای زوار امام حسين (ع) بيشتر می شود.

گفتنی است وزارت امور خارجه عراق پس از پایان ماموریت سفیر سابق خود در تهران، سفیر جدید خود را برای انجام امور جاری به تهران معرفی کرده است اما این فرد از سوی جمهوری اسلامی ایران مناسب تشخیص داده نشده است.

در روزهای منتهی به اغاز گردهمایی عظیم پیاده روی شیعیان در عراق وزارت خارجه این کشور ميتوانست با پيش بينی حجم گسترده کاری سفارت خود در تهران برای جلوگيری از مشكلات پیش آمده فرد دیگری را به جمهوری اسلامی ایران معرفی کند و یا حداقل ماموریت محمد مجید الشیخ که تجربه حدود 10 سال سفیر بودن در تهران را دارد برای مدتی تمدید می کردند.

انتقادها از عملکرد وزارت امور خارجه عراق در نداشتن سفیر در تهران و به دنبال آن بروز مشکل در صدور ویزای زوار حسینی زمانی بیشتر می شود که با نگاهی به سابقه محمد مجید الشیخ در نمایندگی عراق در تهران مشاهده می کنیم که در زمان سفیر بودن وی (محمد مجید الشیخ) هیچ گونه مشکلی در روزهای منتهی به اربعین حسینی برای صدور ویزا وجود نداشته و خبری از تشکیل صف های طولانی و بروز مشکلات فراوان برای زوار حسینی نبوده است.

به هر حال نمی توان پذيرفت كه مسولان عراقی از اهميت ويژه اربعين و حضور هرچه بيشتر زوار در اين گردهمایی بی بديل جهان تشيع بي اطلاع اند، چرا كه برای هر عقل سليمي بسيار أشكار است كه ميعادگاه كربلا در موسم اربعين يك مانور عقيدتي سياسي با اهميت است كه شرايط حساس امروز منطقه و علی الخصوص عراق باعث أهميت صدچندان اين مانور بی نظير مي شود.

۱۳۹۳/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...