نسخه چاپی

حیدرپور: نمایندگان از پاسخ های ظریف قانع شدند

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش وزیر خارجه در مورد مذاكرات هسته‌ای وین، از اعلام آمادگی مجلس برای كمك و مساعدت به تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای خبر داد.

به گزارش نما، عوض حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای ظریف در جلسه غیرعلنی امروز مجلس در مورد مساله هسته‌ای و مذاکرات اخیر ایران و ۱+۵ به طور مبسوط و مفصل صحبت کرد. خلاصه گزارش این بود که دوره هفت روزه مذاکرات بسیار سنگین و فشرده بوده و تیم ایرانی بر اساس اجازه‌ای که برای ادامه یا تمدید مذاکرات داشتند به سمتی رفتند که توانستند مذاکرات را برای دوره هفت ماهه‌ای تمدید کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر توافقاتی که در دوره گذشته انجام شده بود و در چهار ماه گذشته هر دو طرف تعهداتی داشتند که انجام دهند برای دوره هفت ماهه آینده هم تعهدات متقابلی تنظیم شده که بخشی راجع به حل مسائل مربوط به تحریم‌ها و آزاد کردن پول‌های ایران است و ما هم بر همین روال باید اقداماتی را در مورد غنی‌سازی انجام دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس گزارش آقای ظریف در این دوره از مذاکرات در مورد همه مسائلی که در دستور کار بوده از جمله تحریم‌ها، بازرسی‌ها و غنی‌سازی به طور مفصل صحبت شده است و ارزیابی ما از گزارش آقای ظریف این بود که این دوره از مذاکرات به شدت جدی بوده و تعداد کمی هیات ایرانی با لشکر کثیری از طرف مقابل مصاف سیاسی بسیار جدی داشتند و استنباط‌مان این است که خیلی خوب توانستند از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کنند و خطوط قرمز را به خوبی رعایت کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد:‌ قرار است در خلال این دوره هفت ماهه مذاکرات هم در سطح وزرا و هم در سطح کارشناسان ادامه یابد و ما باید منتظر بمانیم که مجموعه مذاکرات هفت ماه آینده ان شاءالله شرایط را به سمتی ببرد که بتوان به توافق کامل و جامعی برای پایان دوره هفت ماهه دست پیدا کرد.

حیدرپور همچنین اضافه کرد: ما معتقدیم تنها راه‌حل مساله هسته‌ای کشورمان مذاکره است. چرا که فعالیت‌های جمهوری اسلامی کاملا صلح‌آمیز بوده و هست و کشور ما هیچ هدف دیگری را دنبال نمی‌کند. همچنین دامنه بررسی‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای هم فقط در حوزه کار هسته‌ای می‌ماند و ربطی به نیروهای مسلح، بنیه دفاعی کشور و فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من از گزارش آقای ظریف به این نتیجه رسیدم که باید از طرف ملت ایران به ایشان و تیم مذاکره‌کننده خسته‌ نباشید گفت، چرا که‌ آنها به صورت جدی توانستند از مواضع جمهوری اسلامی آنطور که شایسته و بایسته است دفاع کنند و مذاکرات را به نتیجه برسانند.

وی با اشاره به طرح کتبی سوالات نمایندگان از وزیر خارجه و تیم مذاکره‌کننده در جلسه غیرعلنی امروز، گفت: در این جلسه آقای ظریف سوالات نمایندگان را به گونه‌ای جواب داد که نمایندگان از پاسخ‌های ایشان قانع شدند. همچنین مجلس اعلام آمادگی کرد که هر کمک و مساعدتی لازم است از سوی نمایندگان به تیم مذاکره‌کننده صورت گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره تاثیر حضور نماینده عربستان در جریان مذاکرات هسته‌ای اخیر ایران و ۱+۵، گفت: تاثیر حضور آنها صرفا در حد اظهارنظر بوده وگرنه آنها به هیچ عنوان نمی‌توانند در فرآیند مذاکرات نقش‌آفرینی کنند. مذاکرات فوق‌العاده جدی و دقیق بوده و طرف ایرانی با هوشیاری کامل و با تمام ظرفیت کار کرده همچنان که غرب هم با تمام ظرفیت به میدان آمده بود.

۱۳۹۳/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...