نسخه چاپی

ملت ایران در كنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه به ویژه رئیس جمهور سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریكا قدردانی كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا عزیزی روز گذشته ( شنبه 8 آذر) با تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

عزیزی در این دیدار ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه به ویژه رئیس جمهور سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: ملت ایران در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

وی همچنین به نقش مهم حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه در زمان جنگ ایران و عراق اشاره کرد و افزود: ما هیچ گاه حمایت‌های حافظ اسد را فراموش نمی‌کنیم. چرا که رژیم بعث عراق در صدد بود جنگ عرب و عجم را راه بیندازد ولی حافظ اسد نشان داد که اینگونه نیست.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کشورهای سوریه و عراق متوجه هستند که دوست اصلی آنها چه کسانی هستند، تاکید کرد: رژیم‌هایی که دل به غرب سپردند، محکوم به شکست هستند و مطمئن باشید که ملت ایران خود را در کنار ملت سوریه و عراق می‌داند که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم هستند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تجارب کمیسیون اجتماعی، آمادگی مجلس شورای اسلامی برای انتقال تجارب خود به مجلس سوریه را اعلام کرد و گفت: ما آمادگی داریم متخصصانی را برای آموزش به کشور سوریه بفرستیم یا نمایندگانی از کشور سوریه به ایران سفر کنند تا از تجربیات کشورمان بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنانش پیشنهاد تشکیل «اتاق تعاون» در سوریه را مطرح نمود و گفت: در ایران هر تعاونی زیر نظر اتاق تعاون است و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار سوریه قرار دهیم.

در ادامه این دیدار فیصل عزوز یکی از نمایندگان مجلس سوریه، با اشاره به روابط خوب فی ما بین ملت های ایران و سوریه گفت: موضع خوب ایران بیانگر نگاه مثبت شما است که ده‌ها سال پیش امام خمینی(ره) و حافظ اسد آن را بنیانگذاری نمودند.

وی در ادامه ضمن تشریح شرایط اقتصادی سوریه گفت: ما علاقمند هستیم در زمینه‌های گوناگون از تجربیات ایران استفاده نماییم.

نماینده مجلس سوریه در همین راستا افزود: ما در زمینه تعاون در صدد بازنگری قوانین و مقررات خود هستیم و بدون شک از تجربیات و تخصص های ایران بهره مند خواهیم شد.

در ادامه این دیدار حسین الراغب، یکی دیگر از نمایندگان مجلس سوریه، با اشاره به مبارزات دولت سوریه بر علیه تروریست‌ها گفت: دولت سوریه با تروریست‌هایی می‌جنگد که بسیاری از کشورهای غربی، آمریکا و همپیمانانش از آن حمایت می‌کنند، ملت و ارتش سوریه صدها هزار شهید در این زمینه داده تا با آنها مبارزه کند در واقع این خط مقدم مقاومت را جمهوری اسلامی ایران رهبری می‌کند.

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...