نسخه چاپی

سازمان زندان‌ها زیر ذره بین مجلس

سخنگوی كمیسیون حقوقی قضایی مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها در این كمیسیون خبر داد.

به گزارش نما، "میرهادی قره‌سید رومیانی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خبر داد و اظهارداشت: امروز جلسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس به دلیل ادامه بررسی متمم در صحن علنی مجلس تشکیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: جلسه سه شنبه این هفته کمیسیون حقوقی قضایی به طرح تحقیق و تفحص از زندان‌ها اختصاص دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در راستای ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها و اقدامات تعلیمی و تربیتی کشور نسبت به برخی محورها را ارائه کرده‌اند.

قره‌سید رومیانی در تشریح محورهای این طرح افزود: بررسی وضعیت رفاهی زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف، نحوه درمان معتادان، نحوه اجرای قانون آیین‌دادرسی کیفری درخصوص حقوق مادی و معنوی و حقوق شهروندی متهمان از محورهای تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌هاست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان نحوه نظارت و ارتباط سازمان زندان‌ها و دادستان بر بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و ویژه روحانیت و بررسی نحوه دسترسی متهمان به وکلای انتخابی یا معاضدتی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را از دیگر محورهای طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها دانست.

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...