نسخه چاپی

سقوط سنگین بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز یكی دیگر از سنگین ترین ریزش های پاییزی خود را تجربه كرد و با افت بیش از 1000 واحدی به كانال 72 هزار واحد سقوط كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران امروز یکی دیگر از سنگین ترین ریزش های پاییزی خود را تجربه کرد و با افت بیش از 1000 واحدی به کانال 72 هزار واحد سقوط کرد.

از ابتدای معاملات امروز ریزش سنگین شاخص قابل پیش‌بینی بود چون از همان دقایق اولیه صف‌های سنگین فروش شکل گرفت و قیمت تمامی سهام شرکتها به یکباره به رنگ قرمز درآمد طوری که دیگر رنگ سبز در بورس تهران خودنمایی نمی کرد.

این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که در پایان زمان معاملات دماسنج بازار سرمایه 1055 واحد افت کرد و شاخص بورس با ورود به کانال 72 هزار واحد در عدد 72 هزار و 189 واحد ماندگار شد.

به گفته ی کارشناسان در کنار برآورده نشدن انتظارات سهامداران از مذاکرات وین، کاهش قیمت نفت و به طبع آن کاهش درآمدهای دولت در کنار افزایش نرخ دلار و ابهامات مطرح شده در بودجه از عوامل عقب نشینی سهامداران از بورس تهران است به طوری که برخی سهامداران با مشاهده چشم انداز آینده فعلا ترجیح می‌دهند تا در بازار سهام فعالیت نکنند.

به دلیل همین تفکر صف‌های فروش سنگین در تالار شیشه‌ای شکل گرفت به گونه‌ای که اکثر شرکت‌های خودرویی و بانکی همچون سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه‌گذاری سایپا، سایپا ، ایران خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به همراه پارس خودرو و بانک ملت از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، مپنا، بانک تجارت، صادرات، مخابرات، تاپیکو، ایران خودرو، توسعه معادن و فلزات به همراه بانک های پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز نیز به دلیل حاکم شدن فضای ترس و تردید در بورس تهران حجم و ارزش معاملات نیز کاهش پیدا کرد و در مجموع 517 میلیون سهم به ارزش 153 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 324 هزار میلیارد تومان افت کرد.

۱۳۹۳/۹/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...