نسخه چاپی

سیاسی: اسپانسر ما حسین‌بن‌علی(ع) است!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یك كنفرانس خبری گفت: در حال حاضر اسپانسر پرسپولیس كسی نیست جز حسین‌بن علی (ع) كه نامش روی پیراهن ماست و از آن بالاتر نداریم.

به گزارش نما، حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در ابتدای نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که «چرا با وجود اینکه رییس مجمع باشگاه پرسپولیس وزیر اقتصاد و امور دارایی است اما همچنان عزل و نصب‌ها در این باشگاه توسط وزارت ورزش انجام می‌شود؟»، گفت: در این مورد من نباید پاسخگو باشم، بلکه باید مسوولان وزارت ورزش جواب این سوال را بدهند. اطلاعات من در این زمینه کافی نیست و بیشتر از این صحبت نمی‌کنم.

او در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های پایه پرسپولیس خاطرنشان کرد: تیم‌های پایه یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک باشگاه است که متاسفانه در ایران زیاد به آن توجه نمی‌شود و ما در این بخش ضعف داریم. البته باید بگویم رایزنی‌هایی با سازمان لیگ انجام دادیم و بخشی از درآمدهایی که از طرف سازمان لیگ به باشگاه می‌رسد را به تیم‌های پایه اختصاص می‌دهیم. قطعا با برنامه‌ریزی روی تیم‌های پایه هم می‌توانند موفق باشند.

سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تکلیف بازیکنان خارجی و برزیلی پرسپولیس به کجا کشیده شده است، آیا قرار است از آنها تست فنی گرفته شود و چرا حمید درخشان شب گذشته اعلام کرد مهاجم برزیلی نیاز به تست ندارد ولی امروز گفت باید تست بدهد؟، تاکید کرد: من در جریان حرف‌های درخشان نیستم اما ما هیچ وقت نگفتیم با مهاجم برزیلی قرارداد بستیم بلکه او و دیگر بازیکن برزیلی باید در تست‌های فنی و پزشکی پرسپولیس شرکت کنند و اگر قبول شدند با آنها قرارداد می‌بندیم.

او در خصوص اینکه این بازیکنان اعلام کرده‌اند حاضر نیستند تست فنی بدهند، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید بگویم که بازیکنان برزیلی در سطح خیلی حرفه‌ای و ملی‌پوش نیستند که نخواهند تست بدهند. قاعدتا در اینگونه مواقع بازیکنان ملی‌پوش و سطح بالا که رزومه قوی دارند تست فنی نمی‌دهند. البته ممکن است سطح اینگونه بازیکنان خیلی خوب باشد و خوب از آب دربیایند اما باید تست فنی بدهند و اگر از این کار خودداری کنند به کشورشان برمی‌گردند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا او قبل از درخشان با استیلی در خصوص جذب خالقی‌فر صحبت کرده است، توضیح داد: یعنی چه که ما بدون مشورت با کادرفنی برای جذب بازیکن اقدام می‌کنیم. نحوه کار ما این است که کادر فنی برای جذب بازیکن احساس نیاز می‌کند و بازیکن مدنظر خود را به ما معرفی و برای جذب او اقدام خواهیم کرد. متاسفانه شما قسمت آخر قضیه را دیده‌اید. آقای درخشان اصرار داشت که خالقی‌فر به پرسپولیس بیاید اما استیلی اعتقاد داشت خالقی‌فر بازیکن کلیدی راه‌آهن است و با توجه به سن و سالش تجربه بالایی دارد که به کار راه‌آهن می‌آید اما وقتی درخشان اصرار کرد، استیلی پذیرفت که خالقی‌فر راهی پرسپولیس شود. البته باید بگویم تا قبل از اینکه من امروز خالقی‌فر را در دفترم ببینم نه او را می‌شناختم و نه دیده بودمش.

سیاسی در واکنش به انتقادهایی که عابدینی علیه او داشته است، گفت: عابدینی گفته من پایم به توپ نخورده است. بنا نیست که من در باشگاه پا به توپ شوم. مسایل فنی مسلما به بازیکنان و مربیان مربوط می‌شود اما وظیفه من پیرامون باشگاه است و باید مسایل را مدیریت کنم.

وی در مورد اینکه با چه هدفی به پرسپولیس آمده است، تاکید کرد: روز اولی که سمت مدیرعاملی پرسپولیس را قبول کردم گفتم که دو هدف دارم؛ اول اینکه مشکلات ساختار اداری باشگاه را سروسامان دهم که این کار را تا به امروز به خوبی انجام دادیم. مورد دوم تکمیل کادر بازیکنان بود که برای آن اقدامات لازم را انجام داده‌ایم اما یکسری قوانین دست و پای ما را بسته است و اجازه نمی‌دهد آنطور که می‌خواهیم بازیکن بگیریم. باید این نکته را گوشزد کنم که ما در مورد برنامه‌های خود به طور مرتب با پیشکسوتان در تماس هستیم و از راهنمایی‌های آنها استفاده می‌کنیم. ما برنامه مدونی در پیش گرفته و ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا بحث پرداختی این باشگاه به بازیکنان موردنظرش مانند ابتدای فصل همان ۹۵۰ میلیون است، گفت: سقفی که سازمان لیگ برای ما درنظر گرفته بود ۱۸ میلیارد تومان بود که این هم به خاطر آسیایی‌بودن مان بود اما با خروج کادرفنی در این مورد خلا به وجود آمد و چند بازیکن هم مثل ماهینی، پولادی، خلعتبری و حسینی از ما جدا شدند تا قدرت‌ عمل‌مان در این مساله بیشتر شود و بتوانیم در نیم‌فصل بازیکنان و یا اعضای جدید کادرفنی خوبی به خدمت بگیریم اما باید تاکید کنم سقف داخلی باشگاه را بسته به نیاز باشگاه کم و زیاد می‌کنم.

سیاسی درباره بدهی ۱۲۰ میلیاردی باشگاه پرسپولیس و آخرین وضعیت آن تاکید کرد: تعدادی از بدهی‌ها هستند که مانع پیشرفت کار ما می‌شوند مثل احکام قضایی که پی در پی به باشگاه می‌رسند. البته ما سعی می‌کنیم تا آنجا که بتوانیم تا زمان مزایده این مسایل را عقب بیاندازیم و دیگر بدهی به باشگاه اضافه نکنیم. مقدار زیادی از بدهی‌های گذشته را هم پرداخت کردیم اما واقعاً نمی‌توانیم وارد مقوله رقم‌های درشت بشویم.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرف خصوصی‌سازی هستیم این ارقام کارشناسی می‌شود و خریدار بعدی توجیه می‌شود. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که تکلیف اسپانسر باشگاه چیست و آیا او خودش می‌خواهد اسپانسر باشگاه پرسپولیس شود، گفت: فعلاً و در حال حاضر حامی مالی باشگاه در مقابل خرج‌های پیش رو خودم هستم و تا امروز بحث هیچ اسپانسر خاصی نبوده است. البته ما با چند شرکت صحبت کردیم اما هنوز به توافق نرسیدیم که انشاالله در آینده به توافق می‌رسیم و به همه اعلام می‌کنیم.

سیاسی در پاسخ به این سوال که سقف موردنظر باشگاه پرسپولیس برای اسپانسر بعدی چقدر است، گفت: باید این مساله قطعی شود. البته این موضوع به ما ربطی ندارد و به نظر اسپانسر بستگی دارد که چقدر برای باشگاه ارزش قایل باشد اما ما حداقل یک کف مبلغ داریم که باید اسپانسر آن را پرداخت کند. در حال حاضر هم اسپانسر پرسپولیس کسی نیست جز حسین‌بن علی (ع) که نامش روی پیراهن ماست و از آن بالاتر نداریم.

او درباره آغاز به کار مجدد روزنامه پرسپولیس تصریح کرد: من به گذشته کاری ندارم و اطلاعات دقیقی از گذشته ندارم اما می‌دانیم که روزنامه پرسپولیس چندباری چاپ شده و چاپ آن متوقف شده است اما امروز ما روزنامه پرسپولیس را راه انداختیم، هشت شماره از آن هم منتشر شده و انشاالله بتواند به کار خودش ادامه بدهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص آینده این باشگاه اظهار داشت: ساختار باشگاه را تا حدودی مکانیزه کرده‌ایم. این ساختار باید به صورت اتوماسیون با فضای اداری تعریف شود که در حال انجام آن هستیم. در مورد مارکتینگ و اسپانسرینگ مطالعاتی انجام داده‌ایم و این در شرایطی است که اسپانسرینگ در فرهنگ ما متفاوت با همه جاست و مشکلات خاص خودش را دارد.

او افزود: مدیریت من کوتاه‌مدت است، چرا که باشگاه در آستانه خصوصی شدن قرار دارد بعد از آن شرکت خصوصی با سیاست خودش باشگاه را اداره کرده و برای آینده برنامه‌ریزی خواهد کرد تا آن مقطع ما سعی می‌کنیم به بدهی باشگاه اضافه نکنیم و کمک کنیم تیم نتیجه بگیرد ضمن اینکه ساختار اداری را طوری درست می‌کنیم که قابل دفاع باشد و در کوتاه‌مدت جواب دهد.

سیاسی در پاسخ به این سؤال که برای اجرای برنامه‌های بلندمدت خود چند سال نیاز به زمان دارد، گفت: اگر در مسیرش قرار بگیریم برای یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت دو تا چهار سال زمان نیاز است. در دو سال ابتدایی باید برنامه‌ریزی کرد و تا زمانی که یک مدیر عیب‌های برنامه‌اش را ببیند و آنها را برطرف کند تا چهار سال زمان می‌برد. در حال حاضر مشکل ما برنامه‌ریزی بلندمدت نیست بلکه مشکل ما این است که اول باید باشگاه را به صفر برسانیم و بعد ساختار جدیدی را تعریف و شروع به کار کنیم. برای حساب رساندن باشگاه زمان هشت ماه تا ۱.۵ سال را پیش‌بینی کرده‌ایم و در این مدت یک ساختار معمولی ایجاد کرده و از آن بهره خواهیم برد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به استقبال باشگاه میلان برای انجام یک بازی دیگر بین پیشکسوتان این باشگاه با پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس و همچنین دیدار تدارکاتی سرخپوشان با رئال مادرید نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیشکسوتان میلان از بازی‌ای که با پیشکسوتان پرسپولیس انجام داده‌اند خاطره‌ خوبی دارند و به نوعی خواستار تکرار این بازی در ایتالیا هستند. ما در این مورد تصمیماتی را در آینده خواهیم گرفت. به هر حال آن بازی سال قبل به یادماندنی شد و اگر این بازی‌ها ادامه پیدا کند خیلی خوب است. در مورد بازی با رئال هم باید بگویم حساسیت جامعه به مناسبت حضور آن شخص ضدانقلاب که در نشست ما با مسوولان رئال حاضر بود، به همین خاطر صلاح دیدیم با رئال بازی نکنیم البته آرزو می‌کنم در آینده به شکل دیگری با باشگاه رئال مذاکره کرده و شرایطی فراهم کنیم تا با معتبرترین تیم دنیا بازی تدارکاتی انجام دهیم.

سیاسی در پاسخ به این سؤال که اگر مطمین به خصوصی شدن پرسپولیس نبود باز هم برای حضور در این باشگاه و مدیریت آن اقدام می‌کرد، گفت: خصوصی‌شدن باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال قطعاً انجام می‌شود، چون اراده کل نظام است. این مساله قانونی است و قطعاً اجرا می‌شود. مسلماً اگر به این موضوع ایمان نداشتم مسوولیت قبول نمی‌کردم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند هم با وزارت ورزش تعامل داشته باشد و هم اینکه اهداف بلندمدتش را به سرانجام برساند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های باشگاه در هیات مدیره ارایه، کنترل و تصویب می‌شود. همچنین هیات مدیره مصوبات را در دستور کار مدیرعامل قرار می‌دهد تا او کارش را انجام دهد. ما فعلاً در مرحله عبور از بحران هستیم و می‌خواهیم این کار را انجام دهیم. مسلماً هدف ما این است که در قرارداد‌های جدید باشگاه محتاطانه عمل کنیم تا طوری نشود که مدیران جدید با قراردادهای دست و پاگیر روبه‌رو شوند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: اولویت‌ ما امضای قراردادهای کوتاه‌مدت است تا بعد از خودمان میراث بدی برای مدیران آینده به جا نگذاریم و آنها را با قراردادهای عجیب و غریب غل و زنجیر نکنیم. متأسفانه به هر قسمتی از باشگاه می‌رویم می‌بینیم یک قرارداد ترکمنچای هست که نمی‌شود به آن دست زد. با بیت‌المال کاری کردند که نمی‌توانیم عکس‌العملی داشته باشیم. بعضی از قراردادها طوری بسته شدند که عمر طرف هم جواب نمی‌داده چه برسد به عمر مدیریتی‌اش. به هر حال ما می‌خواهیم در محیطی سالم قراردادها را به گونه‌ای بنویسیم که وقتی زمان خودمان هم تمام شد و مدیر بعدی خواست آن را فسخ کند، تعهد مالی نداشته باشد. مسلماً این در محیطی سالم می‌تواند به هر طرز فکری کمک کند.

سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد خودش خریدار باشگاه پرسپولیس شود، تصریح کرد: من پرسپولیس را دوست دارم مثل خیلی از شما که پرسپولیس را دوست دارید اما شاید پول خریدش را نداشته باشم. البته به نظرم صلاح نیست یک شخص بخواهد پرسپولیس را بخرد و بهتر است پرسپولیس در قالب یک پکیج به فروش برسد تا همه بتوانند در خرید آن سهم داشته باشند و مالک باشگاه شوند.

او ادامه داد: مساله خرید باشگاه پرسپولیس توسط من هم به نوع شرایط واگذاری بستگی دارد. مسلماً ما پیشنهادمان را ارایه می‌دهیم و در کنار چند پیشنهاد دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد. هستند کسانی که برنامه‌های بهتری هم داشته باشند. در مجموع اگر خودم باشگاه را بخرم یا شخص دیگری، پرسپولیس را دوست خواهم داشت و به آن خدمت می‌کنم. قطعاً هر شخصی باشگاه پرسپولیس را بخرد چاره‌ای جز خدمت به آن ندارد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که برای حضور پرقدرت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا چه برنامه‌ای دارد و اینکه آیا به قهرمانی در آسیا فکر می‌کند، خاطرنشان کرد: قطعاً برای آسیا برنامه داریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا نماینده خوبی برای کشورمان باشیم. پرسپولیس و دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا همه حکم تیم ملی را دارند و باید فارغ از رنگ‌ها حمایت شوند. ما هم تا جایی که قوانین اجازه بدهد به گونه‌ای تلاش می‌کنیم تا بعد از ما همه بگویند آنها تلاش کردند.

سیاسی در واکنش به حکم امروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که منجر به محرومیت تماشاگران پرسپولیس از یک بازی خانگی شده است، گفت: تمام هم و غم ما این است تا از مجرای قانونی این مساله را پیگیری کنیم و حق باشگاه را بگیریم و در این خصوص هر کاری هم انجام می‌دهیم. اینکه من یا شخص دیگری به تنهایی بخواهیم حکم کمیته انضباطی را تغییر بدهیم نمی‌شود و نه زور من و نه زور کسی دیگری نمی رسد که این حکم را دستخوش تغییر کند. با این حال از مجرای قانونی این مساله را پیگیری می‌کنیم و سعی خواهیم کرد حکم کمیته انضباطی را در کمیته استیناف لغو کنیم.

او در خصوص اینکه چرا با توجه به قطع همکاری با اسپانسر هنوز لوگوی اسپانسر روی پیراهن و شورت ورزشی پرسپولیس دیده می‌شود، گفت: من تا به حال به این موضوع توجه نکرده بودم و به چشم‌مان هم نیامده بود. البته مشکلی ندارد باید بگویم برند ماکرون با باشگاه قرارداد داشته نه اسپانسر.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه چرا آرم اسپانسر پیشین هنوز روی لباس‌های پرسپولیس است، تأکید کرد: بنا بود که یک پرچم ایران به جای آن بگذارند. البته چیز خاصی نیست. اسپانسر پیشین در یک مقطع کمک بزرگی به باشگاه کرده و ما با آن دشمنی نداریم. ما نتوانستیم با هم همکاری‌مان را ادامه دهیم و باز هم تاکید می‌کنم دشمنی هم نداریم. اسپانسر در مقطع به ما کمک کرد و تمام تلاش‌مان این است که بخش زیادی از پولی که خرج کرده به آنها برگردانیم.

سیاسی ضمن تمجید از اسپانسر پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: شرکت بهنام پیشرو در بخشی سرمایه‌گذاری کرد که خیلی‌ها کراهت می‌کنند به آن نگاه کنند. آنها بیش از ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه کمک کردند و کار بزرگی انجام دادند و ما هم به این کارشان احترام می‌گذاریم. همانطور که گفتم درصدد هستیم بخش زیادی از این پول را برگردانیم. وی در پاسخ به این سؤال که اگر تا پایان آذرماه باشگاه پرسپولیس خصوصی نشود آیا باز هم به کارش ادامه خواهد داد، عنوان کرد: قطعاً باشگاه تا آخر آذر خصوصی نمی‌شود بلکه قرار شد تا این زمان مراتب خصوصی شدن فراهم شود. ما هم فعلاً کارمان را انجام می‌دهیم اما احتمالاً اواسط یا اواخر زمستان این اتفاق رخ می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در ضمن لیاقت هر مدیریتی را عملکردش نشان می‌دهد که این موفقیت هم نسبی است نه قطعی. مسلماً مدیران بالادستی با توجه به پارامترهای موجود اندازه‌گیری می‌کنند و می‌بینند مدیری موفق بوده یا خیر. اما مشکل ما اینجاست که فعلا و در حال حاضر مشکلات زیادی درون و بیرون زمین داریم.

سیاسی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به باشگاه استقلال کمک مالی داشته است، توضیح داد: باشگاه استقلال اسپانسر حقوقی دارد که برای همه مشخص است. شرکت توسعه صنایع نوین ایران مبالغی را به خزانه باشگاه استقلال واریز می‌کند و کاملاً مشخص است که این رقم‌ها به چه صورت در باشگاه هزینه می‌شود اما منکر این نمی‌شوم که این شرکت را خیلی خوب می‌شناسم و با مدیرانش آشنایی دارم. البته باید بگویم با مدیریت باشگاه استقلال ارتباط خیلی خوبی داریم و در مواردی که به سرنوشت دو باشگاه مربوط می‌شود با افشارزاده ارتباط برقرار می‌کنیم. این را هم اضافه کنم که در شرکت مذکور هیچ سمتی ندارم.

وقتی از سیاسی پرسیده شد اگر پرسپولیس بازنده دربی بود، درخشان را برکنار می‌کرد و او قبل از مسابقه این حرف را زده بود، تأکید کرد: نه من هرگز نگفتم اگر دربی را ببازیم درخشان را برمی‌دارم. ما برای برکناری یک مربی فقط به یک مسابقه حتی اگر دربی هم باشد اکتفا نمی‌کنیم. باید شکست‌های تیم را در مشکلات باشگاه هم جست‌وجو کرد و نه اینکه فقط از مربی ایراد گرفت. من به هیچکس نگفتم که در صورت باخت در دربی درخشان برکنار می‌شود ضمن اینکه باشگاه هیات مدیره دارد و برای تصمیم‌گیری‌های اینچنینی اعضا با هم نشست را برگزار کرده و بعد از رأی‌گیری تصمیم‌گیری می‌کنند و در صورتی که به نتیجه برسند رئیس هیات مدیره از مدیرعامل می‌خواهد آن را اجرا کند.

او در این باره افزود: من حتی وقتی یک بر صفر هم عقب بودیم، به برکناری درخشان فکر نمی‌کردم بلکه مطمین بودم ما بازنده این بازی نیستیم و فوتبال بیشتر از حتی ۹۰ دقیقه است که باید تا پایان بازی به تغییر نتیجه امیدوار بود. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا پاداش کمی برای بازیکنان درنظر گرفته، موضوعی که با دلخوری آنها روبه‌رو شده است، گفت: من در مورد پاداش‌ها با درخشان هماهنگ هستم. بعد از دربی با درخشان پاداش‌ها را مشخص کردیم و بعد قرار شد سکه‌ها بین بازیکنان در رختکن پخش شود اما بعد گفته شد بازیکنان پاداش‌ها را کم دانسته و خواهان بیشتر شدن آن شده‌اند. با توجه به این مساله قرار شد بعد از بازی با گل‌گهر پاداش‌های بیشتری را برای بازیکنان درنظر بگیریم.

سیاسی در این خصوص ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس باشخصیت هستند، حتی آنهایی که در زمین مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. اصلا این وصله‌ها به آنها نمی‌چسبد که بابت پاداش ناراحت شوند. خاطرم هست زمانی با بازیکنان در هتل جلسه گذاشتم اما بعد از جلسه دیدم یکی از سایت‌ها زده است صادقیان به سیاسی بطری آب پرتاب کرد و خانزاده هم فلان حرف را زد در حالی که این موضوع واقعیت نداشت. شکست دادن استقلال وظیفه بازیکنان بود و آنها کار شایسته‌ای نکردند. در واقع بازیکنان پرسپولیس حقوق می‌گیرند که در زمین برنده باشند، نه بازنده. وظیفه ما هم این است که در مقابل جانفشانی بازیکنان خواسته‌های آنها را برآورده کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه چرا در مورد قراردادهای ترکمنچای که مدیران قبلی در باشگاه با بازیکنان و مربیان امضا کرده بودند، شفاف‌سازی نمی‌کنند، گفت: در دوره‌های قبل مشکلات زیاد بود و من در مورد قرارداد ترکمنچای فقط یک مثال زدم. حرف کلی من این است یک مدیر بعد از جدایی‌اش از باشگاه باید یادگاری‌های خوبی برای مدیرعامل جدید بگذارد نه قراردادهای ترکمنچای که دست مدیران بعدی را در غل و زنجیر می‌گذارد.

سیاسی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سال پیش در این مقطع فکر می‌کرد سال آینده مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شود، گفت: نه. من سال پیش اصلاً فکرش را نمی‌کردم در این مقطع مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شوم اما الان شب و روز به این فکر می‌کنم که پرسپولیس سروسامان گرفته و در موفقیت‌های این باشگاه سهیم باشم. او در پایان در مورد اینکه آیا از سوی امیررضا خادم به او گفته شده که اسپانسر پرسپولیس شود، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به هیات‌مدیره بیایم آقای خادم به من گفت می‌توانی اسپانسر شوی که من گفتم نمی‌دانم.

۱۳۹۳/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...