نسخه چاپی

چگونگی تبدیل یك فیش تمتع با ۳فیش عمره‌

جزئیات چگونگی تبدیل فیش‌های حج تمتع با ۳ فیش عمره مفرده اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از همشهری، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عده‌ای از دارندگان فیش حج تمتع که پیش از این به تمتع مشرف شده‌اند یا به‌دلیلی امکان اعزام‌شان وجود ندارد می‌توانند با ارائه این فیش، ۳فیش حج عمره با اولویت دوره جدید عمره (۹۴-۹۳) دریافت کنند، گفت: هدف از این کار کاهش نوبت انتظار متقاضیان اعزام به حج تمتع است. هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار زائر ایرانی چشم انتظار فرارسیدن نوبت اعزام به حج تمتع هستند، این گروه سال‌هاست در بانک عامل ودیعه‌گذاری کرده‌اند و برخی از آنان هرگز موفق نشده‌اند به حج بروند و احتمالا برخی دیگر نیز با توجه به وضعیت موجود و کهولت سن هرگز موفق نشوند مناسک حج تمتع را به جا آورند.

به‌گفته سعید اوحدی داوطلبان این تغییر که فیش ثبت‌نامی حج تمتع مربوط به هر سالی را در‌اختیار دارند در تهران و شهرستان‌ها با مراجعه به دفاتر سازمان حج و زیارت بدون کمترین معطلی و به آسانی می‌توانند نسبت به تغییر فیش‌های خود اقدام کنند.

اوحدی همچنین افزایش ظرفیت اعزام به عمره را مشروط به ارائه خدمات بهتر و تغییر رفتار مأموران سعودی با زائران کرد و گفت: اگر خدماتی که شرکت‌های سعودی متقبل ارائه آنها شده‌اند رعایت شود و آداب پذیرایی از زائران ایرانی به‌ویژه در مبادی ورودی به عربستان مطلوب شود و نوع برخورد با زائران ما بهتر شود امکان افزایش ظرفیت عمره تا ۷۵۰هزار‌نفر وجود دارد.

اوحدی با بیان اینکه ودیعه‌گذاران تا اولویت ۴۵۰برای تشرف به عمره امکان ثبت‌نام و اعزام در دوره جدید را دارند، گفت: تا ۱۲آذر اگر ظرفیت کاروان‌ها تکمیل نشود، اولویت‌های جدید اعلام خواهد شد. اعلام اولویت‌های جدید تا تکمیل ظرفیت همه کاروان‌ها ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰آذر این کار به اتمام برسد. همچنین کسانی که فیش حج عمره متعلق به بانک ملی و مربوط به سال‌های گذشته را دارند، بدون هیچ مشکلی و با مراجعه به هر یک از شعب این بانک می‌توانند کارهای خود را پیگیری کنند. اوحدی همچنین هزینه تشرف به عمره را چنین توضیح داد: ۸گروه قیمتی در عمره وجود دارد که پایین‌ترین قیمت آن یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان و بالاترین آن ۲‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان است که نسبت به سال گذشته ۷درصد یعنی حدود ۱۰۰هزار تومان افزایش قیمت داریم. همچنین عمره ۱۰روزه است و پروازها از ۱۳آذر تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و ثبت‌نام دوره بعد نیز از اوایل اسفند آغاز می‌شود.

افزون بر حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار نفری که در نوبت انتظار حج تمتع هستند، ۶میلیون نفر نیز در انتظار تشرف به عمره مفرده هستند که با توجه به محدودیت در سهمیه‌ها، بین ۸تا ۱۰ سال طول می‌کشد. همزمان مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت نیز از رزرو ۲۰۷هزار نفر در کاروان‌های عمره در سامانه فاخر خبر داد و گفت: نخستین گروه از عمره گزاران ایرانی ۱۳آذرماه از فرودگاه بین‌المللی امام(ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

به گفته حسن سرخوش تاکنون ۲۰۷هزار نفر با مراجعه به سامانه فاخر کاروان‌های عمره خو را رزرو کرده‌اند و بیش از ۱۶۸هزار نفر ثبت نام خود را در کاروان‌های عمره امسال قطعی و ۷۰درصد این جمعیت هم هزینه سفر خود را پرداخت کرده‌اند. عمره‌گزاران ایرانی امسال برای دومین سال متوالی از نیمه اول‌ماه صفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

از سویی ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت نیز با اعلام اینکه بخشی از سهمیه عمره آژانس‌های زیارتی که ثبت‌نام راهپیمایی اربعین را انجام نمی‌دهند، حذف می‌شود، گفت: اگر کارگزاری ثبت نام از زائران اربعین را انجام ندهد متخلف محسوب شده و با آنها برخورد می‌کنیم. این عملکرد‌ در امتیاز بندی آنها اعمال می‌شود. از ساعت ۱۱روز شنبه ۸آذر سامانه ثبت نام متقاضیان باز شده و غروب همان روز بیش از ۳۰هزار نفر ثبت نام کردند. این موضوع به تمام کارگزاران ابلاغ شده و بنابراین جای هیچ کوتاهی وجود ندارد. درصورت مشاهده هرگونه تخلف، ‌مردم به ما گزارش دهند تا با آنها برخورد شود.

۱۳۹۳/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...