نسخه چاپی

ایدز كشنده نیست!

مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مركز بهداشت استان كرمانشاه گفت: بیماری ایدز كشنده نیست، بلكه با كاهش قدرت دفاعی بدن در پی فعالیت ویروس HIV، این بیماری‌های فرصت طلب مانند سل و سرطان هستند كه مرگ بیمار را رقم می‌زنند.

به گزارش نما، دکتر حسین بیگلری به مناسبت هفته "اطلاع رسانی ایدز"(8 تا 14 آذر ماه)، در گفت و گو با ایسنا، شعار روز جهانی ایدز در سال جاری را "درمان HIV، همه‌گیری را مهار می‌کند" و "پیشگیری کنید، درمان کنید، زندگی کنید" عنوان کرد و افزود: HIV درمان قطعی و یا واکسن ندارد، اما خوشبختانه در حال حاضر داروهایی برای این بیماری وجود دارد که می‌تواند تا حد زیادی روند رشد بیماری را متوقف کرده و موجب شود تا بیمار یک زندگی عادی و باکیفیت را تجربه کند.

بیگلری خاطرنشان کرد: استفاده از این داروها علاوه بر افزایش کیفیت زندگی بیماران، موجب کاهش سرایت این بیماری به سایر افراد نیز می‌شود.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری ایدز کشنده نیست، اظهار کرد: در این بیماری ویروس HIV تنها سیستم دفاعی بدن را ضعیف می‌کند و این بیماری‌های فرصت‌طلب مانند سل، سرطان، عفونت‌های قارچی و ویروسی هستند که از موقعیت استفاده کرده در بدن بیمار انتشار پیدا کرده و مرگ او را رقم می‌زنند.

بیگلری خاطرنشان کرد: در صورت انجام درمان بموقع و استمرار آن می‌توان تا حد زیادی سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سل و عفونت‌های قارچی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه اقدامات تشخیصی و درمانی ایدز در ایران محرمانه و رایگان است، از همه افرادی که مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند، خواست تا با مراجعه به مراکز مشاوره رفتارهای پرخطر نسبت به انجام آزمایش و اطمینان یافتن از عدم ابتلا به این بیماری اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر افراد مبتلا به ایدز در ایران از طریق تزریق با سرنگ آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند، بر لزوم انگ‌زدایی از این بیماران تاکید و تصریح کرد: این افراد نباید از جامعه طرد شوند و باید به جامعه فهماند که ایدز هم یک بیماری مانند سایر بیماری‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه روز اول دسامبر برابر با 10 آذر ماه روز جهانی ایدز در دنیا نامگذاری شده است، اظهار کرد: در کشور ما از 8 تا 14 آذرماه به عنوان هفته «اطلاع رسانی ایدز» نامگذاری شده است.

بیگلری اظهار کرد: در هر یک از روزهای این هفته، اطلاع‌رسانی به قشر خاصی مدنظر است که مخاطبین روزهای هفته اطلاع رسانی ایدز به ترتیب در روز شنبه (8 آذرماه) مسئولان، مجریان و سیاست‌گذاران، در روز یکشنبه مبتلایان و آسیب‌دیدگان، در روز دوشنبه کارکنان بهداشت و درمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و آحاد جوانان، روز سه شنبه کودکان، زنان و مادران، روز چهارشنبه پژوهشگران و اندیشمندان، روز پنجشنبه خبرنگاران، ورزشکاران و هنرمندان و در روز جمعه و آخرین روز هفته روحانیون، طلاب و رهبران‌مذهبی هستند.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...