نسخه چاپی

صحبت‌ منصوریان پس‌ از كسب عنوان مربی‌ برتر

عکس خبري -صحبت‌ منصوريان پس‌ از کسب عنوان مربي‌ برتر

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: خوشحالم كه رای بهترین مربی شدنم را از كل فوتبال ایران گرفتم.

به گزارش نما به نقل از فارس، روز گذشته تیم فوتبال نفت تهران با هدایت علیرضا منصوریان موفق به شکست پرسپولیس شد تا در ادامه روند صعودی این تیم نفتی‌ها دوازدهمین بازی بدون باخت‌شان را هم پشت سر بگذارند. همچنین شب گذشته علیرضا منصوریان در نظرسنجی برنامه نود به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل اول از سوی هواداران فوتبال انتخاب شد تا مزد زحماتش در نفت تهران را بگیرد.

در همین رابطه علیرضا منصوریان در خصوص موارد مختلفی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید.

تنها نکته مغفول از بازی نفت و پرسپولیس که روز گذشته انجام شد روبوسی شما و محمود خوردبین در دقیقه 10 بازی بود. خودتان درباره مسئله توضیح می‌دهید؟

در دقیقه 10 بازی بود که من محمود خوردبین را روی نیمکت پرسپولیس دیدیم و سریعا بدون توجه به شرایط بازی به سمت او رفتم و رویش را بوسیدم چراکه پیشکسوتان فوتبال همیشه باید مورد احترام قرار بگیرند و من هم برای محمود خان قسم خوردم که او را پیش از بازی ندیدم حتی دسته گلی هم آماده کرده بودم تا به او هدیه کنم اما در دقیقه 10 بازی که وی را دیدم خیلی سریع به سمتش رفتم و رویش را بوسیدم.

شب گذشته و در برنامه نود شما به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ برتر انتخاب شدید آن هم توسط هواداران فوتبال.

خدا را هزاران بار شکر می‌کنم که توسط مردم به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ انتخاب شدم اما این انتخاب را مدیون بازیکنانم، کادر فنی، کادر پزشکی، کادر تدارکات، گروه آنالیز، گروه ماساژ، گروه مانیتورینگ، میرشیبانی و ایرانیان مدیر فنی و سرپرست تیم کل کادر مدیریتی باشگاه، هیات امنای شورای عالی ورزش، معاونین وزارت نفت، دکتر عماد حسینی و دکتر سلحشور و همچنین حمایت‌های بی‌شائبه‌ وزیر نفت می‌دانم چراکه با تلاش همگی این افراد من به این عنوان رسیدم و با افتخار این عنوان را به این عزیزان تقدیم می‌ کنم چراکه با تلاش آنها من به این درجه رسیده‌ام و امیدوارم این انتخاب مسیری برای پیشرفت باشگاه نفت و همچنین خودم باشد.

زمانی که لیگ برتر چهاردهم شروع می‌شد کمتر کسی فکر می‌کرد منصوریان جوان با تیم جوانش بتواند به موفقیتی که الان به آن رسیده، برسد اما حالا شاهد هستیم در میان تیم‌های پرستاره و مربیان نامدار همین منصوریان جوان به عنوان بهترین مربی از سوی هواداران فوتبال انتخاب می‌شود. تعبیر خودتان از این انتخاب چیست؟

تعبیر من از این اتفاق این است که کار گروهی، یک دل بودن، وقت گذاشتن، با اعتقاد راسخ کار کردن، اعتقاد به سربلند شدن و در مجموع پیوند دوستی ایجاد کردن باعث می‌شود تا به موفقیت رسید. گروه ما زحمات زیادی می‌کشد و با اینکه هوادار نداریم اما با کشیدن زحمت زیاد این مسئله را جبران می‌کنیم. البته درست است که ما هوادار آنچنانی نداریم اما حس می‌کنم در خانه‌ها هوادار پیدا می‌کنیم و من این مسئله را خیلی خوب حس می‌کنم و این مسئله به دلیل تلاش و زحمتی است که همه گروه می‌کشند. ما 6، 7 ستاره از دست دادیم اما تلاش کردیم ستاره‌سازی کنیم و می‌خواهیم نفت ستاره شود و شعار هر روز ما این است که یکی برای همه و همه برای یکی و ما هر روز این شعار را در تمرینات مرور می‌کنیم.

زمانی که برنامه نود شروع شد خودتان فکر می‌کردید که از سوی مردم به عنوان بهترین مربی لیگ در نیم‌فصل اول انتخاب شوید؟

زمانی که برنامه نود شروع شد احساس کردم که رقابت مستقیمی با رسول خطیبی داریم البته اسکوچیچ مربی خوبی است و من تنها یک بار او را دیده‌ام و صمد مرفاوی هم که دوست خوب من است و مربی من بوده و به هر دوی این عزیزان احترام می‌گذارم اما حس کردم رقابت اصلی بین هواداران استقلال و هواداران تراکتورسازی است.

صحبت‌ منصوریان پس‌ از کسب عنوان مربی‌ برتر

البته به نظر می‌رسد هواداران سایر تیم‌ها هم به شما رای داده‌اند.

دقیقا می‌خواستم به همین موضوع اشاره کنم. جدا از آن بخشی که هواداران استقلال به من رای دادند مطمئن هستم بخشی از هواداران پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، فولاد، هواداران مازندرانی، خراسانی و ... هم که به نوعی فوتبال نفت را دوست دارند به من رای دادند که اینها هم برای من قابل احترام هستند و واقعا خوشحالم که رای‌ام را از کل فوتبال ایران گرفتم.

قبول دارید که این انتخاب کار شما را سخت‌تر خواهد کرد؟

قطعا همین طور است اما ما یک گروه جوان هستیم که بازیکنان و کادر جوانی داریم اما همه این را یاد گرفتیم که نگاهی به مسیر قهرمانی نداریم و جدول را هم نمی‌بینیم چراکه می‌خواهیم بازی به بازی پیش بریم و سعی و تلاش ما این است که فوتبال خوبی ارائه کنیم و توکلمان هم به خداست تا هرچه او بخواهد همان بشود.

نفت می‌تواند روند خوبی که دارد را در نیم‌فصل دوم هم ادامه دهد؟

بازی ها در نیم‌فصل دوم بسیار سخت هستند و تیم‌ها فشرده‌تر بازی می‌کنند، البته شرایط آب و هوا و زمین بازی هم در این میان موثر است و فکر می‌کنم به جز دو زمین آزادی و زمین گسترش فولاد تبریز که واقعا بی‌نظیر هستند بقیه زمین‌ها شرایط خوبی ندارند اما امیدوارم در 50 روز تعطیلات لیگ بتوانیم شرایط تیم را در همین وضعیت حفظ کنیم.

روز گذشته قبل از بازی نفت و پرسپولیس اتفاق جالبی افتاد و علیرضا عزت‌کرامت کاپیتان تیم نفت از شما برای انتخاب زمین فرمان گرفت که شما هم سمت راست زمین را به او نشان دادید. این مسئله دلیل خاصی داشت؟

ما همیشه سعی می‌کنیم در بازی‌هایی که می‌توانیم سمت راست زمین را برداریم و دیروز هم به علیرضا گفتم که همین کار را کند که چراکه می‌خواهم در نیمه دوم دفاع خودمان سمت من باشد و به آنها کمک کنم و در طول بازی با بازیکنان حرف بزنم. این برنامه ماست و ان را پیاده می‌کنیم.

صحبت‌ منصوریان پس‌ از کسب عنوان مربی‌ برتر

نفت 12 بازی بدون باخت را پشت سر گذاشته این رکورد فوق‌العاده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

به هر حال فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چراکه فوتبال هزار سر دارد اما سعی می‌کنیم با تلاش زیاد اتفاق‌های خوبی برای تیم بیفتاد.

این هفته در مشهد باید به مصاف پدیده بروید که این بازی در جام حذفی خواهد بود. فکر می‌کنید بتوانید از این بازی هم موفق بیرون بیایید.

به نظر من بازی نفت و پدیده یک بازی کاملا تاکتیکی خواهد بود و دو سر مربی با ایده‌های قابل احترام به مصاف هم می‌آیند و به نظرم پدیده هم شروع بسیار خوبی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر داشته و مطمئن هستم که بازی قشنگی خواهد شد اما ما می‌خواهیم با همه قوا به مصاف این تیم برویم و سربلند از زمین خارج شویم. البته باید بگویم که مردم مشهد قبل از سال‌ها نماینده خوبی در فوتبال دارند که توان مالی خوبی هم دارد و می‌توان به آن تکیه کرد.

شما یک استقلالی محبوب میان هواداران این تیم محسوب می شود، خبر دارید که شب گذشته در حاشیه بازی استقلال و راه‌أهن هواداران علیه بازیکنان شعار سر دادند؟

من شب گذشته هم در کنفرانس خبری گفتم که چون سرمربی نفت هستم باید درباره تیم خودم حرف بزنم اما الان شرایطی هست که نظر یا ایده‌های من در خیلی از مسائل لحاظ می‌شود و شاید اگر سرمربی نفت نبودم می‌توانستم خیلی باز و راحت حرف بزنم اما به همین دلیل نه نظر می‌دهم و نه در این باره صحبتی می‌کنم اما واقعا نمی‌دانم چرا علیه برخی از بازیکنان استقلال فحاشی کردند و من تا به حال چنین مسئله‌ای را ندیدم.

زمانی که خودتان هم در استقلال بازی می‌کردید از این اتفاق‌ها رخ می‌داد؟

درباره خودم که اصلا و ابدا چون شرایط من با بقیه فرق می‌کرد اما در چند بازی از حریف عقب می‌افتادیم اما در نهایت می‌بردیم که چند باری از این شعارها هم برای برخی بازیکنان آن زمان سر داده می‌شد.

این روزها بحث انتخاب بهترین بازیکن جهان داغ است و مسی، رونالدو و نویر سه گزینه نهایی انتخاب بهترین بازیکن جهان هستند. شما به عنوان فردی که سال‌ها در فوتبال در مقام بازیکن و مربی حضور داشتید و حتی تجربه بازی در جام جهانی را هم در کارنامه دارید به کدام بازیکن رای می‌دهید؟

به نظر من که حالا حالاها رقابت بین مسی و رونالدو است و بقیه با اختلاف 50 درصد با این دو بازیکن فاصله دارند البته اگر رونالدوی برزیلی، رونالدینیو، زیدان و فیگو هم بودند شرایط فرق می‌کرد چراکه کلاس فوتبال آنها متفاوت بود اما با تغییر نسل مسی و رونالدو فضایی بازی می‌کنند و من نفر سومی بین این دو نفر نمی‌بینم البته جدا از اینکه من طرفدار رئال مادرید هستم اما به نظرم حق رونالدو است که بهترین بازیکن جهان شود اما اگر مسی و رونالدو هر دو در تاپ‌ترین شرایط باشند مسی باید بهترین بازیکن جهان شود اما این روزها که مسی در افت است به نظر من حق رونالدو خواهد بود به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود البته نویر بهترین گلر جهان است اما در قواره این دو نفر نیست. من طرفدار رئال مادرید و آث‌میلان هستم اما فعلا که تیم میلانی مریض شده است.

صحبت‌ منصوریان پس‌ از کسب عنوان مربی‌ برتر

شما چه هوادار رئال مادریدی هستید که با پیراهن بارسلونا عکس می‌گیرید؟!

درست است که هوادار رئال مادرید هستم اما دشمن بارسلونا که نیستم! آن پیراهن بارسلونا را هم یکی از دوستانم از اسپانیا برایم آورده بود که شماره گوآردیولا بود و برای آن زمانی بود که گوآردیولا بازی می‌ کرد و به نظرم بازیکن فوق‌العاده‌ای بود.

به عنوان سوال پایانی برنامه امروز تیم نفت چیست؟

امروز در ساعت 12 برنامه ریکاوری داریم و به بازیکنان اصلی که روز گذشته بازی کردند استراحت دادیم اما بازیکنان ذخیره تمرین می‌کنند چراکه ما در بازی با پدیده قطعا تغییراتی خواهیم داشت.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...