نسخه چاپی

آماده‌سازی سینماهای مردمی جشنواره چهلم فیلم فجر

عکس خبري -آماده‌سازي سينماهاي مردمي جشنواره چهلم فيلم فجر

در روزگاری كه كرونا مهمان ناخوانده تمام دورهمی‌ها شده است، باید سینماداران تمام تدابیر را برای جلوگیری از شیوع این بیماری به‌كار گیرند.

به گزارش نمابه نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، سینماهای مردمی در روزهای باقی‌مانده تا برگزاری جشنواره فیلم فجر در تکاپوی آماده‌سازی سالن‎هایشان برای میزبانی از مخاطبین هستند؛ در روزگاری که کرونا مهمان ناخوانده تمام دورهمی‌ها شده است، باید سینماداران تمام تدابیر را برای جلوگیری از شیوع این بیماری به‌کار گیرند.

هفته گذشته فهرست سینماهای مردمی جشنواره چهلم اعلام و از امروز بلیت‌فروشی فیلم‌های این دوره آغاز خواهد شد؛ درحالی که از هم‌اکنون سینماها برای میزبانی این رویداد سینمایی درحال آماده شدن هستند.

«رامین منصوریان» مدیر سینما هروی سنتر درباره تمهیدات این سینما برای میزبانی از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: «۲سالن را برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر اختصاص داده‌ایم که ظرفیت یکی از سالن‌ها ۱۸۵ و دیگری ۸۵ صندلی دارد. ۷۰ درصد سالن را برای مخاطبین جشنواره طبق برنامه درنظر گرفته‌ایم. همچنین یک تابلوی ۸ × ۵ آماده کرده‌ایم که به محض رسیدن متریال، آن را نصب خواهیم کرد. علاوه بر تابلو، حدود ۸ پرچم داریم که قرار است در پیاده‌رو نصب کنیم.»

منصوریان در ادامه درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: «سعی داریم ۲ صندلی در میان، بین افراد فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. تب‌سنج و استند پدالی الکل هم در سالن‌ها تعبیه شده است و قطعا بین هر سانس سالن‌ها ضدعفونی می‌شود. فکر می‌کنم با توجه به اینکه بلیت‌فروشی حضوری نیست، شاید نسبت به سال‌های پیش از کرونا، مخاطبین نتوانند به‌اندازه کافی در جشنواره شرکت کنند.»

همچنین، «مژگان زرگر»، مدیر پردیس سینمایی ملت درباره همین موضوع گفت: «از آن جایی که پردیس ملت در چرخه اکران است، لذا آمادگی کامل دارد. از نظر فنی، دوستانی که کارهای فنی سینما را برعهده دارند از سالن‌ها بازدید کرده‌اند. لامپ‌های سه سالن را تعویض کرده‌ایم. به دلیل بیماری کرونا، قبلا ورود مردم از سمت درب شرقی انجام می‌شد اما چون در ایام جشنواره جمعیت بیشتر است و می‌خواهیم تراکم کمتر باشد، درب غربی را هم بازگشایی می‌کنیم. هر سال یک‌بار روکش صندلی‌ها را به خشک‌شویی می‌فرستیم و امسال هم این اتفاق افتاده است. فضای بیرونی سینما و پارکینگ در حال آماده‌سازی است و امیدواریم که بتوانیم میزبان خوبی باشیم. پردیس ملت چندسالی به‌عنوان خانه جشنواره میزبان اهالی رسانه و منتقدان سینما بودیم و امسال خیلی خوشحالیم که به گروه سینماهای مردمی پیوستیم.»

او ادامه داد: ما چهار باجه را برای پرهیز از شلوغی در صف‌ها در نظر گرفتیم و همزمان دوستانمان در گیشه کمک می‌کنند تا ازدحام جمعیت به وجود نیاید.»

زرگر درباره ظرفیت سالن‌های این پردیس سینمایی توضیح داد: «چهار سالن سینمایی پردیس آماده نمایش فیلم‌ها هستند. سالن ۱ و ۲ که در لابی قرار دارند، یک فیلم را اکران می‌کنند و سالن ۹ و ۱۰ یک فیلم دیگر را که هر کدام نزدیک به ۳۰۰ نفر ظرفیت دارند.»

او در پایان افزود: «امیدواریم با همکاری دوستان در فروش بلیت از طریق سمفا، مشکل ایجاد نشود. همچنین قول داده‌اند که فیلم‌ها را به‌موقع به دست ما برسانند تا هرچه سریع‌تر آن‌ها را کپی کنیم تا در ایام جشنواره به ازدحام برخورد نکنیم.»

«همایون فربود» مدیر سینما معین‌مال نیز عنوان کرد: «این سینما به‌تازگی شروع به کار کرده است و تمام تجهیزاتش جدید است؛ از دو سالن سینمای ما به ظرفیت ۷۰ درصد استفاده خواهد شد؛ یعنی ۱۳۰ صندلی برای جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است؛ همچنین تمام نکات بهداشتی جهت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا رعایت خواهد شد.»

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

۱۴۰۰/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...