نسخه چاپی

روحانی: پای همه ی وعده هایم ایستاده ام

رئیس جمهور در جمع مردم استان گلستان با اشاره به وعده‌های پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به وعده‌هایی كه پیش از انتخابات داده‌ام وفادار هستیم و وفادار خواهیم ماند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در دیدار با مردم استان گلستان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان،‌ اظهار کرد: پای تمام وعده‌هایم با مردم ایران ایستاده‌ام.

وی ادامه داد: آنچه من به مردم وعده دادم نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود که من و تمام وزرایم پای تمام وعده‌ها تا آخرین لحظه ایستاده و با تمام توان خواهم ایستاد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من به جوانان کشورم و مخصوصا به جوانان دانشجوی عزیز اعتقاد دارم و پای قول‌هایی که به آنها داده‌ام ایستاده‌ام.

روحانی افزود: ۵ وزیر برای وزارت علوم معرفی کردم، اما اگر لازم بود ۵۰ وزیر را هم معرفی می‌کردم زیرا برای تحقق وعده‌هایم از حرکت باز نخواهم ایستاد.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده و ما در دوران وحدت و اتحاد، اعتدال و فضای باز فرهنگی و کمک به یکدیگر قرار داریم و راه فرهنگ اعتدال را ادامه خواهیم داد.

روحانی بیان کرد: فرهنگ اعتدال، توسعه، دوستی، برادری و اتحاد در این کشور و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده و مردم بزرگوار ما پای پرچم وحدت و تعامل ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: دهم آذر ماه روز قانون، مدرس و روز احترام به مجلس شورای اسلامی است و ۱۲ آذر ماه نیز روز قانون اساسی است و ما همه باید پایبند قانون باشیم.

رئیس جمهور بر ضرورت احترام به قانون تأکید کرد و گفت: هیچ کس نباید از قانون تخلف کند همه آنهایی که خدایی ناکرده دیروز یا امروز از مسیر قانون تخطی کرده‌اند باید بدانند امروز ملت ما یکپارچه در برابر قانون‌گریزی و فساد ایستادگی خواهد کرد و راه توسعه را ادامه خواهد داد.

روحانی افزود: با وجود اینکه دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان قیمت نفت را کاهش داده‌اند و با وجود اینکه آنها فکر می‌کنند برای ایران اسلامی اقتصاد کشور و مسیر توسعه مشکلی فراهم کرده‌اند اما ملت بزرگ ما بداند ما در هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با وجود فشارها و مشکلاتی که برخی فکر می‌کند ما در سال‌جاری تمام بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده‌ایم و هیچ سالی در سال‌های گذشته نبوده که در آذر ماه تمامی بودجه عمرانی استان را دولت پرداخت کرده باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال بودجه عمرانی را بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهیم کرد.

وی میزان بودجه بر حسب منافع و مصالح را ۲۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این رقم ممکن است مختصری تا روزهای ‌آینده که لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شود تغییر کند اما آنچه تا پایان شب گذشته در هیأت وزیران به تصویب رسید ۲۱۹.۶ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه ما خواهد بود.

به گفته رئیس جمهور سال آینده بودجه عمرانی ۴۶.۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی در خصوص ازدواج و اشتغال جوانان گفت: برای ازدواج و اشتغال جوانان تسهیلات لازم در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که این رقم در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

روحانی بیان کرد: ما در مسیری که امروز قرار داریم باید در این کشور توسعه را به وجود آوریم و از رکود عبور کنیم که اولین قدم‌ها برداشته شده است.

وی بر لزوم رونق اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید مردم، بخش خصوصی و دولتی همه دست به دست یکدیگر دهیم تا کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم.

رئیس جمهور گفت: مسیر آینده کشور بدون تردید مسیر پیشرفت، توسعه و امیدواری خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تعامل با دنیا و همسایگان روز به روز بیشتر خواهد شد، افزود: فردا دو رئیس جمهور از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به استان گلستان در منطقه مرزی و آسیای مرکزی قدم خواهند گذاشت برای افتتاح راه‌آهنی که گرگان را به ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی متصل خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود، یادآور شد: ما نیازمندیم برای تحول در این استان و سراسر کشور سرمایه‌گذاری کنیم تا اشتغال پایدار به وجود آید.

روحانی با بیان اینکه صدها شرکت ایرانی و خارجی برای ماه‌های آینده خود را آماده ورود به کشور ایران کرده‌اند، گفت: ما در مسیر تعامل سازنده با دنیا مسئله هسته‌ای را به مقصد خواهیم رساند.

وی افزود: تردید نداشته باشید که گروه ۱+۵ دنیای غرب، دنیای شرق و منطقه همه نیازمند هستند تا با ایران دارای تعامل سازنده باشند.

روحانی ایران را کشوری با عظمت خواند و گفت: امروز دنیا در امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است، ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان خواهد بود.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...