نسخه چاپی

جهش بی سابقه مصرف گاز در كشور

سخنگوی شركت ملی گاز ایران با اشاره به جهش روزانه 100 میلیون مترمكعبی مصرف گاز منازل و مشتركان خانگی، اعلام كرد: هم اكنون گاز تمامی شهرها، روستاها و جایگاه‌های سی.ان.جی كشور وصل است.

به گزارش نما به نقل از مهر: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به جهش روزانه 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز منازل و مشترکان خانگی، اعلام کرد: هم اکنون گاز تمامی شهرها، روستاها و جایگاه‌های سی.ان.جی کشور وصل است.

مجید بوجارزاده درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف گاز در کشور، گفت: هفته جاری با کاهش چشمگیری دمای هوا در اکثر استان‌های کشور متوسط مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری با افزایش قابل توجه‌ای همراه شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه هفته جاری متوسط مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری به بیش از 417 میلیون متر مکعب در روز رسیده است، گفت: این در حالی است که متوسط مصرف گاز در مدت مشابه سال گذشته حدود 309 میلیون مترمکعب بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به جهش بیش از 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در آذر ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید گاز در پالایشگاه‌ها بدون احتساب واردات به بیش از 580 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

بوجارزاده با رد هرگونه محدودسازی و یا قطع گاز جایگاه‌های سی.ان.جی، گفت: چهارشنبه هفته گذشته به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی در برخی از جایگاه‌های سی.ان.جی محدودیت‌هایی اعمال شد اما از ابتدای هفته جاری گاز کل جایگاه‌های سی.ان.جی وصل شده و هم اکنون هیچ گونه محدودیتی توسط شرکت گاز در این حوزه مصرف اعمال نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم اکنون به طور میانیگن روزانه نزدیک به 70 میلیون متر مکعب گاز تحویل صنایع عمده و کارخانه‌ها می شود، تبیین کرد: همچنین میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها به 85 میلیون مترمکعب در روز رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی بیش از دو برابری داشته است.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر گاز تمامی شهرها و روستاهای کشور وصل است، گفت: برای افزایش آمادگی تامین گاز زمستانی مانور بزرگ گازرسانی در برخی از شهرهای غرب کشور عملیاتی شده است.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...