نسخه چاپی

داعش مساجد دیالی را منفجر كرد

وزیر دفاع عراق در سخنانی اعلام كرد كه گروه تروریستی و تكفیری داعش پیش از آنكه مجبور به عقب نشینی از دیالی شود بیشترمساجد را بمب‌گذاری كرده و آن‌ها را منفجر كرد. در همین حال نیروهای پیشمرگ كرد 13 روستا را از دست تروریست‌های داعش در استان نینوا باز پس گرفتند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزیر دفاع عراق در سخنانی اعلام کرد که گروه تروریستی و تکفیری داعش پیش از آنکه مجبور به عقب نشینی از دیالی شود بیشترمساجد را بمب‌گذاری کرده و آن‌ها را منفجر کرد. در همین حال نیروهای پیشمرگ کرد 13 روستا را از دست تروریست‌های داعش در استان نینوا باز پس گرفتند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق با بیان اینکه گروه تروریستی داعش پیش از عقب نشینی از دیالی بیشتر مساجد آن را بمب گذاری و منفجر کرد، گفت: داعش این اقدام را برای انتقام جویی انجام داده است.

وی در نشستی با مسئولان امنیتی در استان دیالی خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب مردمی نقش بسیار مثبتی را در آزاد سازی بسیاری از مناطق دیالی ایفا کرده و این نیروها بسیار با نظم و ترتیب فعالیت می‌کنند.

پیش‌مرگ‌ها 13 روستا را در استان نینوا باز پس گرفتند

از سوی دیگر نیروهای پیش مرگ‌ کرد توانستند از میان 15 روستایی که گروه تروریستی داعش در اوت گذشته در استان نینوا واقع در شمال عراق تحت تصرف خود درآورد 13 روستا را باز پس بگیرند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از یک منبع نظامی عراقی گزارش داد: این درگیری‌ها میان پیش‌مرگ‌ها و افراد مسلح داعش در دو محور کویر و مخمور در استان نینوا ادامه دارد.

این مقام عراقی افزود: جنگنده‌های ائتلاف نیز حملات خود را علیه این دو روستایی که در دست داعش باقی مانده‌اند تشدید کرده تا این دو روستا نیز از دست تروریست‌های داعش خارج شود.

حمله داعش به مقرهای نظامی عراقی در نزدیک سوریه

در همین حال فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار در سخنانی عنوان داشت: در حمله افراد مسلح داعش به مقرهای نیروهای گارد مرزی در ناحیه الولید در مرزهای سوریه و عراق 16 تن از نیروهای گارد مرزی از جمله یک افسر کشته شدند.

یک افسر عراقی دیگر نیز خبر کشته شدن این سربازان را تایید و اعلام کرد: گذرگاه مرزی الولید همچنان تحت کنترل نیروهای عراقی است.

مقابله با حمله داعش به مرکز رمادی

از سوی دیگر حمید شندوخ، یکی از مسئولان در پلیس استان الانبار در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراقی با حمله داعشی‌ها که از دو محور به مقر پلیس در مرکز شهر رمادی مرکز استان الانبار صورت گرفت مقابله کردند که این حمله به هلاکت 10 عضو داعش و زخمی شدن دو نیروی پلیس انجامید.

شندوخ افزود: این دومین حمله‌ای است که داعش ظرف 24 ساعت به همین مقر می‌کند و نیروهای امنیتی و عشایر نیز توانستند تلفات زیادی به تروریست‌های داعش وارد کنند.

آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی مناطق جنوب تکریت

در همین حال یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین در مصاحبه با پایگاه خبری المسله اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیات نظامی گسترده‌ای را برای پاکسازی مناطق جنوب تکریت آغاز کردند که این عملیات با نظارت محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق صورت می‌گیرد.

این منبع افزود: نیروهای نظامی گسترده متشکل از فرماندهی عملیات سامرا و پلیس فدرال و نیروهای داوطلب مردمی و جنگنده‌ها عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزاد سازی مناطق جنوب تکریت و اطراف شهرستان بلد و ضلوعیه آغاز کردند و آن‌ها همچنین مصمم هستند مسیری را که بغداد و سامرا را به یکدیگر متصل می‌سازد از دست تروریست‌های داعش خارج سازند.

دیدارهای وزرای دفاع و کشور عراق در دیالی و تکریت برای بررسی راه‌های مقابله با داعش

وزیر دفاع عراق در دیدار با مسئولان نظامی و امنیتی استان دیالی در خصوص اوضاع این استان و اختلافات میان گروه‌های مختلف بحث و مذاکره کردند.

در همین حال وزیر کشور عراق نیز در شهر سامرا و شهرستان بلد که از توابع استان صلاح الدین هستند درخصوص اوضاع امنیتی به ویژه در سامرا و بلد که تعداد زیادی از نیروهای داوطلب مردمی برای مقابله با داعش به آنجا آمدند بحث و گفت‌وگو کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد سالم الغبان در جریان آمادگی‌های نیروهای امنیتی برای مقابله با داعش و اظهارات ارائه شده توسط مسئولان امنیتی و نقش نیروهای وزارت کشور در پاکسازی اراضی قرار گرفت.

سران سه قوه در عراق خواهان اصلاح هزینه‌های دولتی شدند

از سوی دیگر در نشست طولانی که میان فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق، حیدر العبادی، ‌نخست وزیر و سلیم جبوری رئیس پارلمان عراق در کاخ السلام در بغداد برگزار شد آن‌ها نگرانی خود را نسبت به کاهش ادامه دار قیمت نفت اظهار و بر لزوم اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌های دولتی تاکید کردند.

در این نشست تاکید شد که باید با تدوین برنامه‌هایی ویژه و اتخاذ تدابیری خاص این بحران مالی را پشت سر نهاد.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...