نسخه چاپی

ضارب زنان جهرمی اعتراف كرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: به مدد تلاش خوب و تاثیرگذار دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی، وضعیت جهرم اكنون به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: به مدد تلاش خوب و تاثیرگذار دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی، وضعیت جهرم اکنون به حالت عادی بازگشته است.

جوانشیر کدخداپور ظهر سه‌شنبه در یک نشست خبری، در تشریح حادثه جهرم گفت: هفته گذشته گزارش‌هایی مبنی بر حمله فردی با سلاح‌سرد و اسپری فلفل به چند بانوی محجبه اطلاع‌رسانی شد که بلافاصله مدیرکل امنیتی استانداری به همراه نمایندگان اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه به شهرستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از انجام هماهنگی با امام‌جمعه جهرم و شورای تامین آن شهرستان،‌ اقدامات پلیسی لازم انجام و اتومبیل فرد ضارب شناسایی و مالک خودرو احضار شد.

کدخداپور با بیان اینکه مالک خودرو همان فرد ضارب بود و اتهام خود را پذیرفت، گفت: تحقیقات در این خصوص هنوز ادامه دارد و بیان دقیق علت و انگیزه این اقدام باید پس از انجام بررسی‌های لازم توسط دستگاه قضایی اطلاع‌رسانی شود.

وی وابستگی ضارب به یک فرد نظامی را تایید و در عین‌حال تصریح کرد: اقدام این فرد هیچ علت و انگیزه سیاسی، حزبی و گروهی نداشته و کاملا شخصی بود.

معاون سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه این فرد کارمند یکی از دستگاه‌های دولتی در جهرم است، خاطرنشان کرد: شایعات زیادی در خصوص واقعه جهرم بیان شد که هیچ یک صحت ندارد و هم دانشگاه این شهر حالت عادی دارد و هم وضعیت امنیت خوب است.

کدخداپور گفت: اتفاقات دانشگاه جهرم یک موضوع کاملا مستقل بود و دلیل آن انتقال ویروس از طریق یکی از پرسنل آشپزخانه به غذا و مسمومیت دانشجویان عنوان شده و هیچ ارتباطی با موضوع ضارب نداشته و ندارد.

وی با تصریح اینکه در موضوع مسمومیت دانشجویان جهرم هیچ توطئه و خرابکاری وجود نداشته است،‌ گفت: دانشگاه جهرم به‌هیچ عنوان تعطیل نشده و دانشجویان سرکلاس درس حضور دارند.

کدخداپور همچنین در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان کاندیدایی انتخابات مجلس، گفت: اگر فردی در جمع و مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی خود را به دیگران معرفی کرده و از آنان درخواست حمایت برای حضور در عرصه انتخابات داشته باشد، کار غیرقانونی انجام نداده است.

وی اضافه کرد: اگر در زمان تعیین شده از سوی وزارت کشور، فردی خارج از چهارچوب قانون اقدام تبلیغاتی انجام دهد، تخلف مرتکب شده است.

کدخداپور گفت: سیاست دولت تدبیر و امید تقویت احزاب است و در استان فارس نیز ما مجری سیاست‌های دولت هستیم، در این مدت هم شاهد، فعالیت خوبی در دانشگاه‌ها بوده‌ایم و طی جلساتی که برگزار کرده‌ایم بر این نکته تاکید شده که دانشگاه‌ها بدون محدودیت از افراد و جناح‌های مختلف سیاسی برای حضور در این حوزه و برگزاری همایش و سخنرانی دعوت کنند.

وی با تاکید براینکه دعوت از هر فرد و جناحی آزاد است مگر افرادی که سابقه و قصد عبور از خطوط قرمز و ایجاد تنش را داشته باشند، آزاد است، گفت: تشکیل خانه احزاب باید توسط احزاب و فعالان حزبی انجام شود و ما نیز حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت فرمانداری‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و موضوع تغییر فرمانداران، گفت: تا زمانی که دستورالعمل وزارت کشور برای ممنوعیت جابه‌جایی و نقل و انتقالات فرمانداری‌ها صادر نشده است، اعمال تغییر و جابه‌جایی منع قانونی ندارد و البته انتظار جامعه هم تغییر است، بی‌تردید هر فرد بهتر خدمت کند شایسته ادامه فعالیت و ارتقا خواهد بود.

کدخداپور گفت: تعداد چهار فرمانداری در فارس با سرپرست اداره می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به افزایش قیمت نان در شیراز، گفت: در استان فارس 20 درصد از کل نانوایی‌ها شامل تمام نانوایی‌های سنگک و بربری، قرار است نان را با قیمت تمام شده به مردم عرضه کنند.

وی گفت: این نانوایی‌ها دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و نان تولید خود را با آرد با هفت درصد سبوس گرفتگی تهیه و طبخ کرده در اختیار مردم قرار می‌دهند.

کدخداپور در پاسخ به این سئوال که چرا افزایش قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز در فارس بیش از میانگین افزایش قیمت تهران است، گفت: در تهران قیمت نان سنگک بیش از سایر شهرها افزایش داشت و در این مرحله کمتر بود اما قیمت این نوع نان در فارس قبلا 500 تومان تعیین شده بود!

وی با بیان اینکه قیمت سایر نان‌ها با همان 30 درصد افزایش تعیین شده است، مشکل کیفیت پخت نان در شیراز را یک اشکال عمده دانست که باید برای حل آن تلاش گسترده‌ای از سوی نانوایی‌ها و مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

کدخداپور گفت: قبل از این فرمانداری‌ها مسئولیت مستقیم در شورای آرد و نان داشتند اما اکنون تمام مسئولیت به سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

معاون سیاسی استانداری فارس در خصوص تغییر در شکل تقسیمات کشوری در فارس و تبدیل وضعیت شهرها و بخش‌ها نیز با بیان اینکه هرگونه تغییری در کل کشور از سوی وزارت کشور متوقف شده است، گفت: دولت در حال تدوین طرح جامعه تقسیمات کشوری است که پس از نهایی و ابلاغ شدن، موارد پیشنهادی بررسی خواهد شد.

کدخداپور با بیان اینکه در استان فارس هم‌اینکه 84 بخش، 29 شهرستان و 106 شهر وجود دارد، گفت: همواره تعدادی از عناصر شامل روستا، بخش و شهرها، تقاضا و استحقاق ارتقا را داشته‌اند، شهر زرقان هم از جمله موارد پیشنهادی برای ارتقا وضعیت است.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...