نسخه چاپی

گزارش بانك مركزی

میوه 42 درصد گران شد

بانك مركزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراكی در تهران هفته منتهی به 93.09.07 را اعلام كرد. بر این اساس، قیمت 7 گروه در این هفته افزایش، 2 گروه كاهش و 2 گروه نیز ثابت مانده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، بانک مرکزی با اعلام تغییرات قیمت 11 قلم کالا در هفته منتهی به 93.09.07، از افزایش 44 درصدی قیمت سبزی های تازه و 42.5 درصدی میوه در یکسال گذشته خبر داد.

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 93.09.07 را اعلام کرد. بر این اساس، قیمت 7 گروه در این هفته افزایش، 2 گروه کاهش و 2 گروه نیز ثابت مانده است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 0.1 درصد افزایش یافت و شانه ای 80 هزار الی 105 هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه دو معادل 0.2 درصد کاهش داشت. در گروه حبوب بهای لوبیا چیتی معادل 0.7 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و گوجه فرنگی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی های تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای پرتغال درجه یک معادل 17.5 درصد، نارنگی 2.2 درصد و لیموشیرین 1 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 51.1 درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی های تازه بهای بادنجان معادل 2.3 درصد و کدو سبز 4.6 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا 9.9 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود. قیمت گوشت مرغ معادل 1.8 درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل 0.1 درصد افزایش ولی قیمت چای خارجی 0.1 درصد کاهش یافت. بهای شکر و روغن نباتی بدون تغییر بود.

طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت لبنیات در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه سال قبل 11.8 درصد، میوه های تازه 42.5 درصد، سبزی های تازه 44 درصد، گوشت قرمز 1.8 درصد، چای 12 درصد، قتد و شکر 6.4 درصد و روغن نباتی نیز 3.8 درصد افزایش قیمت نشان می دهد.

تخم مرغ 2.7 درصد، حبوبات 4.7 درصد و گوشت مرغ نیز 17.6 درصد کاهش نشان می دهد.

۱۳۹۳/۹/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...