نسخه چاپی

مجازات دو تبعه انگلیسی عضو داعش

دو تبعه انگلیسی به جرم همكاری با داعش با حكم دادگاه این كشور به گذراندن ۱۳ سال حبس محكوم شدند.دو تبعه انگلیسی به جرم همكاری با داعش با حكم دادگاه این كشور به گذراندن ۱۳ سال حبس محكوم شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، بعد از اعلام حکم دادگاهی در انگلیس برای محکومیت اولین انگلیسی عضو داعش،‌ دادگاه دیگری در انگلیس دو تبعه دیگر این کشور را به جرم همکاری با داعش به مدت 12 سال و 8 ماه حبس محکوم کرد.

شبکه خبری پرس تی.وی در این‌باره نوشت، دو تبعه انگلیس و از اهالی دومین شهر پرجمعیت این کشور به اتهام سفر به سوریه با نیت اقدامات تروریستی به حبس 12 سال و 8 ماه محکوم شدند.

شبکه خبری پرس تی.وی نام این دو فرد را «نهین احمد» و «یوسف سرور» اهل شهر بیرمنگام انگلیس ذکر کرد و این درحالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس نام فرد اول را «محمد احمد» اعلام کرد.

به گفته پرس تی.وی این دو فرد مدعی شدند برای تعطیلات به ترکیه سفر کرده بودند اما دادگاه انگلیس به اتهام سفر به سوریه آن‌ها را بعد از ورود به انگلیس در فرودگاه دستگیر و در دادگاه روز جمعه (دیروز) به حبس طولانی مدتی محکوم کرد.

روز گذشته دادگاه دیگری در انگلیس «ماشادو چودهوری» اهل «پورت موس» انگلیس را که به تروریست‌های داعش در سوریه پیوسته بود به گذراندن 4 سال حبس محکوم کرد. هم‌چنین بر اساس حکم دادگاه چودهوری باید بعد از گذراندن دوره حبس، به مدت 10 سال نیز تحت نظارت قانون تروریسم قرار بگیرد.

طبق آمار روزنامه تلگراف، تا کنون بیش از دو هزار نفر از اتباع انگلیس به تروریست‌های داعش پیوسته‌اند. بازگشت تروریست‌های انگلیسی به این کشور نگرانی مقامات لندن را موجب شده است.

جلاد معروف داعش که پیش از این با بریدن سر چند تن از گروگان‌های غربی فیلم این جنایت هولناک را منتشر کرده، در کلیه فیلم‌های منتشر شده با لهجه مردم لندن صحبت می‌کند. این جلاد داعش در یکی از فیلم‌های منتشر شده تهدید کرد قتل و کشتار را به خیابان‌های انگلیس خواهد کشاند.

پس از این تهدید «ترزا می» وزیر کشور انگلیس، داعش را بزرگترین تهدید تروریستی بعد از حادثه یازده سپتامبر دانست و از برنامه دولت انگلیس برای افزایش قدرت پلیس این کشور در جهت مبارزه با «تهدید تروریسم» خبر داده بود.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...