نسخه چاپی

دستگیری عامل اخاذی و تهدید در شبكه اجتماعی وایبر

رییس پلیس فتا مازندران از دستگیری عامل تهدید، افترا و اخاذی فردی در شبكه اجتماعی وایبر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه «احمدرضا رستمی» گفت: در پی شکایت فردی به نام «ا - م» ساکن ساری مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی وایبر همسر وی را فریب داده و با تهدید، توهین و افترا برای وی و خانواده و بستگان او ایجاد مزاحمت می کند، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و با انجام تحقیقات فنی و پلیسی متهم به نام «خ - ر» اهل و ساکن تبریز را شناسایی کردند.

رستمی ادامه داد: پس از شناسایی متهم، ماموران وی را در یک عملیات دستگیر کردند. متهم در شبکه اجتماعی وایبر با شاکی پرونده، ارتباط داشته و از مشکلات روحی و خانوادگی و درگیری های وی با همسرش اطلاع پیدا کرده و با اطلاع از این موضوع سوءاستفاده های خود از این فرد را شروع کرد.

رییس پلیس فتا استان مازندران افزود: متهم که به روش های مختلف اعتماد همسر شاکی را جلب کرده بود به دریافت عکس ها و تصاویر خصوصی شاکی و در نهایت به تهدید و اخاذی از وی با سوءاستفاده از این اطلاعات اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه نبود محبت واحساسات عاطفی در بین افراد خانواده موجب روی آوردن آنها به سمت فضاهای پررنگ ولعاب و شیطانی فضاهای مجازی می شود، افزود: روی آوردن افراد به اینگونه فضاهای مجازی باعث سودجویی فرصت طلبان و گرفتار شدن در دام آنها می شود.

رستمی از خانواده ها خواست، محبت با فرزندان خود خصوصا فرزندانی که در سن ازدواج هستند را فراموش نکرده و ضمن جلب اعتماد، به آنها آموزش دهند که از عنوان مسایل خصوصی و قرار دادن عکس های خصوصی و اطلاعات شخصی در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...