نسخه چاپی

ماجرای اخاذی و تهدید به مرگ خانم‌های جوان در بازی آنلاین

عکس خبري -ماجراي اخاذي و تهديد به مرگ خانم‌هاي جوان در بازي آنلاين

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی كه در یكی از شبكه‌های اجتماعی به شهروندان اهانت و آن‌ها را تهدید كرده بود، خبر داد.



به گزارش نما، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ : خانمی جوان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای وی مزاحمت ایجاد کرده و او را تهدید به مرگ کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند که وی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چندنفره ، متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزار کننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته تهدید به مرگ می‌شود.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص مشخص شد که وی با ایجاد گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم‌ها بودند اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آن‌ها کرده است.

وی افزود: باتوجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
آرامش مردم خط قرمز پلیس است

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه آرامش مردم خط قرمز پلیس است بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این اقدامات را کسب مال اعلام کرد.

وی افزود: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود و این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۶/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...