نسخه چاپی

تنها كشوری است كه كنار حماس ایستاد؟

یكی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی از حمایت‌های همه جانبه ایران از این جنبش و فلسطین تشكر كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «موسی ابومرزوق» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفت‌وگویی اختصاصی با وبگاه خبری «فلسطین الیوم» پیشتیبانی‌های بی‌دریغ ایران را ستود.

ابومرزوق در پاسخ به سوالی پیرامون روابط این جنبش با ایران گفت: ایران کشوری است که سقف سیاسی آن خیلی بالاست. کشوری که در کنار حماس ایستاد و به همین دلیل از آن تشکر کردیم. ایران تنها کشوری است که در کنار حماس ایستاد و به آن کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی کرد. این لطفی است که آن را انکار نمی‌کنیم.

ابومرزوق تصریح کرد: سیاست ما این نیست که با کسی قطع رابطه کنیم چه برسد به ایران. با جدیت تلاش می‌کنیم که روابط با ایران به بهترین شکل باشد. ما جنبشی آزادی‌خواه هستیم که بیش از آنکه دیگران به ما نیاز داشته باشند، ما به دیگران نیاز داریم. بر همین اساس ما دنبال واقعیتی بهتر با ایران هستیم اما همانطور که گفتم، تصمیم‌گیری برای روابط، دوطرفه است.
وی به اختلافات با فتح نیز اشاره کرد و گفت : ادعاهای فتح در مورد اینکه حماس مانع از عملکرد دولت توافق در نوار غزه می‌شود کذب است و ما همیشه از تشکیلات خودگردان خواسته‌ایم گذرگاه غزه را تحویل بگیرد و نیروهایش را در آن مستقر کند.

ابومرزوق در ادامه به غزه پرداخت و گفت در صورت وقت‌کشی بیشتر برای بازسازی و سر و سامان دادن به آن، حماس گزینه‌های دیگری در اختیاردارد.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...