نسخه چاپی

100 داعشی در حملات هوایی به هلاكت رسیدند

یك منبع امنیتی عراقی اعلام كرد كه در حملات جنگنده‌های ائتلاف به موصل حدود 100 تن از تروریست‌های داعش به هلاكت رسیدند. یك پایگاه خبری نیز اعلام كرده است كه الجزایر سفیر خود را از بغداد خارج كرده است. عشیره البونمر نیز پنج روز به دولت مركزی عراق مهلت داده تا نیروهای این عشیره را به سلاح و تجهیزات مجهز كنند.

به گزارش نما، یک منبع امنیتی عراقی در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی تاکید کرد که حدود 100 تن از نیروهای مسلح داعش در حملات جنگنده‌های ائتلاف در موصل کشته شدند.

این در حالی است که ساکنان محلی تصریح کردند که در حملات جنگنده‌های ائتلاف در 48 ساعت گذشته 77 تن از اعضای داعش در مناطق مختلفی از شهر موصل (400 کیلومتری شمال بغداد) کشته شدند.

منابع خاطرنشان کردند: جنگنده‌های ائتلاف ظرف 48 ساعت گذشته مواضع داعش را در مناطق الکویر، مخمور، القیاره و الشوری که در شرق و جنوب شهر موصل قرار دارند هدف قرار دادند و 77 تن از اعضای داعش از جمله اتباع عرب و خارجی این گروه را به هلاکت رساندند.

الشروق آن‌لاین: الجزایر سفیر خود را از عراق خارج کرد

از سوی دیگر، پایگاه خبری الشروق آن‌لاین گزارش داد که وزارت خارجه الجزایر عبدالقادر بن شاعه، سفیر خود در بغداد را به دلیل اوضاع امنیتی پایتخت عراق و به عنوان اقدامی پیشگیرانه و جهت جلوگیری از رخدادهای ناگوار، از بغداد خارج کرده است.

داعش 30 نیروی پلیس را گروگان گرفت

در همین حال، شاهدان عینی اعلام کردند که تروریست‌های داعش 30 تن از نیروهای ارتش و پلیس را در شهرستان الشرقاط از توابع استان صلاح‌الدین (170 کیلومتری شمال بغداد) گروگان گرفتند.

منابع افزودند: داعشی‌ها 30 تن از نیروهای پلیس و ارتش عراق را که از ساکنان دو روستای سدیره و الخانوکه بودند، ربودند که این اقدام در پی پیوستن این افراد به یگان‌های نظامی و امنیتی صورت گرفت و این افراد به مکانی ناشناس انتقال داده شدند.

پول‌هایی برای عشایر متحده شده علیه داعش اختصاص می‌یابد

رائد الجبوری، استاندار صلاح‌الدین نیز از اختصاص مبالغی برای عشایری که علیه داعش در چندین مناطق شوریده‌اند، خبر داد.

وی در بیانیه‌ای تصریح کرد: مبالغ و کمک‌های امدادرسانی برای خانواده‌هایی که به دلیل عملیات تروریست در شهر بلد، الدجیل، سامرا آواره شده‌اند، اختصاص یافته است.

الجبوری افزود: عشایری که علیه داعش شوریده‌اند و کسانی که از آنها به سلاح و تجهیزات مجهز می‌شوند.

در همین حال گروه‌های سیاسی عراق در پارلمان و دولت مخالف خود را با هرگونه تحرکی از سوی آمریکا که بدون اطلاع یا هماهنگی با دولت مرکزی به مسلح کردن عشایر عراق در الانبار و دیگر مناطق بیانجامد، اعلام کردند.

انفجار انتحاری در بغداد

در همین حال، یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد: در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که پس از آن نیزخمپاره‌هایی به ایست بازرسی در شمال بغداد شلیک شد چندین تن کشته و زخمی شدند.

ضرب‌الأجل عشیره البونمر به دولت برای مسلح کردن این عشیره، در همین حال عشیره البونمر به دولت مرکزی عراق پنج روز مهلت داده تا نیروهای این عشیره را به سلاح و تجهیزات مجهز کنند.

این عشیره تاکید کرده است: در صورتیکه دولت به خواسته‌های آنها جامه عمل نپوشاند آنها گزینه‌های دیگری نیز دارند.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...