نسخه چاپی

ویتامین C اثر مواد سرطان زا را خنثی می‌كند

كارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشكی سمنان با اشاره به خواص فراوان ویتامین C، گفت: این ویتامین اثر مواد سرطان زا را خنثی می‌كند.

به گزارش نما، مصطفی حسینی در گفت و گو با ایسنا،منطقه سمنان، افزود: این ویتامین حاوی آنتی اکسیدان است و عملکرد آنتی اکسیدان‌ها نیز اثر بر روی رادیکال‌های آزاد است.

وی با بیان اینکه رادیکال‌های آزاد از عوامل ایجاد سرطان هستند، تصریح کرد: ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و از این طریق خاصیت ضد سرطانی دارد.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در شهرهای آلوده به خاطر وجود انواع مواد و گاز ناشی از سوخت در هوا افراد بیشتر در معرض سرطان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: استفاده از این ویتامین که خاصیت ضد سرطانی دارد، به افرادی که ساکن شهرهای آلوده هستند، توصیه می‌شود.

حسینی به دیگر خواص این ویتامین اشاره کرد و گفت: رشد بافت‌ها، التیام زخم ها، پیشگیری از افتادگی پوست و گونه ها و... از دیگر خواص این ویتامین به شمار می‌رود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به دیگر خواص این ویتامین در خصوص رشد و قوام بافت‌ها افزود: این ویتامین تولید کلاژن می‌کند. کلاژن ماده‌ای است که نقش اساسی در رشد و ترمیم سلول‌ها دارد و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و ویتامین C از این طریق باعث رشد و قوام بافت‌ها می‌شود.

وی‌ شهروندان را به مصرف پیوسته موادغذایی که حاوی این ویتامین هستند، توصیه کرد و یادآور شد: ویتامین در مرکباتی نظیر پرتقال، لیموشیرین، نارنگی، نارنج و ... به وفور یافت می‌شود.

حسینی‌ اضافه کرد: همچنین گوجه فرنگی، سیب زمینی، گلابی، انار، هندوانه، کیوی، بادمجان، خربزه و... از دیگر موادغذایی هستند که حاوی مقادیر قابل توجهی از این ویتامین مفید هستند.

۱۳۹۳/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...