نسخه چاپی

درمان «ابولا» كشف شد

یك پزشك كوبایی در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود. او را به مدت ۱۶ روز در ژنو با دو نوع دارو تحت مداوا قرار دارند.: با ZMab از كانادا و با دارویی ضدسرماخوردگی از ژاپن. حال این پزشك درمان شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: یک پزشک کوبایی در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود. او را به مدت ۱۶ روز در ژنو با دو نوع دارو تحت مداوا قرار دارند.: با ZMab از کانادا و با دارویی ضدسرماخوردگی از ژاپن. حال این پزشک درمان شده است.

یک پزشک کوبایی که به بیماری ابولا مبتلا شده بود در کلینیک دانشگاه ژنو درمان شده و اجازه یافته نزد خانواده خود بازگردد. شیوه مداوای این پزشک همزمان آزمایشی برای یافتن راه معالجه بیماری ابولا بود.

فلیکس بائز پزشکی ۴۳ ساله است که همراه با ۲۵۵ پزشک و پرستار کوبایی دیگر عازم غرب آفریقا شده بود تا از بیماران مبتلا به ابولا مراقبت کند.

پس از آنکه این پزشک خود مبتلا به ابولا شد او را به کلینیک ژنو منتقل کردند و با داروی ZMab که در کانادا ساخته شده و هنوز در مرحله آزمایش است تحت درمان قرار دادند. این دارو با ZMapp هم‌خانواده است که با آن چند بیمار مبتلا به ابولا در آمریکا تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

به گفته یک پزشک مسئول کلینیک ژنو، حال بیمار کوبایی پس از دو روز استفاده از داروی یاد شده بهتر شده بود. همزمان یک پزشک ایتالیایی که با ویروس خطرناک ابولا در شهر رم در حال مبارزه بود نیز، با همین دارو تحت معالجه بود.

سخنگوی کلینیک ژنو گفت که به فلیکس بائز نه تنها ZMab بلکه دارویی ضدسرماخوردگی به نام Favipiravir داده می‌شد که یک شرکت دارویی ژاپنی تولید کرده و هنوز در مرحله آزمایش است. سازمان بهداشت جهانی این دارو را در لیست داروهایی قرار داده که ممکن است بتوان با آن ابولا را درمان کرد.

بائز که در سیرالئون مبتلا به ابولا شده بود به درخواست سازمان جهانی بهداشت به ژنو انتقال یافته بود. دفتر مرکزی این سازمان نیز در شهر ژنو است.

۱۳۹۳/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...