نسخه چاپی

صدور گواهی فوت برای نوزاد تازه متولد شده!

فردی مدعی شد در اتفاقی تاثر انگیز و نادر در بیمارستان دزفول برای نوزاد تازه متولد شده اش كه هنوز زنده بود گواهی فوت صادر شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: فردی مدعی شد در اتفاقی تاثر انگیز و نادر در بیمارستان دزفول برای نوزاد تازه متولد شده اش که هنوز زنده بود گواهی فوت صادر شد.

پدر این نوزاد با حضور در دفتر ایرنا گفت:در حالی برای این نوزاد دختر گواهی فوت صادر شد که او نفس می کشید و گریه می کرد.

وی افزود:در ساعت سه بامداد 28 آبان ماه همسرم که شش ماهه حامله بود به دلیل درد زایمان ( ناشی از پاره شدن کیسه آب ) به بیمارستان دزفول منتقل شد اما پس از زایمان اعلام کردند که نوزاد مرده متولد شده است.

'علیرضا سلیم پور' افزود:پس از صدور گواهی پزشکی فوت برای فرزندم از سوی پزشک بخش زایمان ، نوزاد را درون کیسه ای از بخش زایمان تحویل گرفته و در حالیکه عازم قبرستان برای خاکسپاری آن بودم صدای گریه نوزاد ما را متوجه خود کرد.

وی اظهار داشت:نوزاد را در حالیکه درون کیسه دست و پا می زد و گریه می نمود مجددا تحویل بخش زایمان داده که به اتاق شیشه ای ویژه نوزادان منتقل شد اما پس از حدود 10 ساعت مجددا جسد بی جان نوزاد را تحویلم داده و گواهی دفن برای آن صادر کردند.

سلیم پور افزود:هنگامیکه در اعتراض به اهمال کارکنان بخش زایمان به ریاست بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه کردم پاسخ قانع کننده ای ارائه نشد.

وی هدف از رسانه ای کردن این موضوع را جلوگیری از تکرار چنین حوادث تاثر انگیزی در بیمارستانها و مراکز درمانی عنوان کرد.

رییس بیمارستان بزرگ دزفول نیز در این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت:جنین یاد شده در 23 هفتگی( شش ماهگی ) سقط شده که به دلیل تکامل نیافتن اعضای بدن شانس زنده ماندن نداشت.

'منصور ترابی نیا ' افزود:نوزاد تقریبا مرده به دنیا آمده و به دلیل اینکه تکامل پیدا نکرده بود سقط شد.

وی گفت:در این حادثه هیچ گونه سهل انگاری از طرف پرسنل بیمارستان صورت نگرفته اما می بایست حداقل پنج ساعت پس از فوت جسد نوزاد تحویل خانواده می شد.

ترابی نیا افزود:به دلیل جوان بودن اعضای بدن نوزاد ممکن است قلب نوزاد بر اثر ضربه دوباره به تپش در آمده و دوباره ایست کند اما به هرحال این نوزاد زنده نمی ماند.

وی اظهار کرد:برای اینکه چنین اتفاقی مجددا رخ ندهد به کارکنان بخش زایمان بیمارستان تذکر داده شده تا از این پس بعد از 10 ساعت از زمان فوت ،جسد را تحویل دهند.

رییس بیمارستان بزرگ دزفول گفت:به دنبال بروز این حادثه و به منظور دقت بیشتر مقرر گردید از این پس گواهی فوت با تایید دو پزشک صادر شود.

۱۳۹۳/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...