نسخه چاپی

رئیس كل بانك مركزی در جمع خبرنگاران:

رقم واقعی فساد ۱۲هزار میلیاردی ۷۰ میلیارد تومان است

عکس خبري -رقم واقعي فساد ??هزار ميلياردي ?? ميليارد تومان است

رئیس كل بانك مركزی با تأكید بر اینكه رقم 12هزار میلیارد تومان فساد بانكی گردش مالی بوده است،‌ گفت: رقم واقعی 70میلیارد تومان شناسایی شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، ولی‌الله سیف در حاشیه همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران در خصوص بازار ارز، اظهار داشت: برخی عوامل غیراصولی در بازار التهاب آفرینی می‌کنند در حالیکه هم‌اکنون باید بازار آرامش لازم را داشته باشد.

وی افزود: برخی تحلیل‌های غلط و پیش‌بینی‌های نادرست چنین شرایطی را برای بازار به وجود آورده و به فعالان اقتصادی توصیه می‌کنیم تحت تأثیر این مسائل قرار نگیرند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اعلام ارز 2850تومانی در همان ابتدا تأثیر خود را بر قیمت‌های بازار گذاشته است، گفت: این رقم در حدی نیست که بتواند به بازار شوک وارد کند، بانک مرکزی در مکانیزم بازار دخالت نکرده و عرضه و تقاضا روند خود را طی می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی عرضه ارز را افزایش داده است، گفت: بانک مرکزی نظارت می‌کند که در عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.

سیف در خصوص فساد مالی اخیر و سیستم بانکی که در سطح 12هزار میلیارد تومان اعلام شده است،‌ اظهار داشت: رقم اعلام شده یک گردش مالی بوده است. در نهایت مبلغ مورد استفاده در طول 4-5سال رقم‌های کوچکی بوده است و در یک مقطع حداکثر دو هفته 70میلیارد تومان در اختیار آن گروه قرار داشته است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بانک مرکزی راه‌اندازی سامانه‌هایی است که بتواند سیستم بانکی را از شکل‌گیری اینگونه تخلفات و فسادها مصون نگهدارد.

سیف با تأکید بر اینکه ضعف فناوری و سیستم‌ها زمینه بروز این مسائل را ایجاد می‌کند در خصوص بانک‌های درگیر با این پرونده گفت: سه بانک در این خصوص ارتباط داشتند.

۱۳۹۳/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...