نسخه چاپی

بازداشت ۲۰۷ مقام مسئول در عربستان

عکس خبري -بازداشت ??? مقام مسئول در عربستان

هیأت نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت ۲۰۷ نفر از جمله شماری از كارمندان وزارت‌خانه‌های دفاع و كشور به اتهام فساد خبر داد.


به گزارش نما، هیأت نظارت و مبارزه با فساد در عربستان سعودی از بازداشت ۲۰۷ سعودی از جمله شماری از کارمندان وزارت‌خانه‌های دفاع و کشور به اتهام رشوه، سوء‌استفاده از جایگاه شغلی و قدرت و کلاهبرداری خبر داد.

این هیأت طی پستی در صفحه رسمی‌اش در توئیتر اعلام کرد که ۸۷۸ اقدام و مأموریت نظارتی در ماه ذی الحجه (آخرین ماه هجری قمری) انجام داده است که طی آن ۴۶۱ متهم در پرونده‌های اداری و جنایی مورد بازپرسی قرار گرفتند.


در ادامه این پست آمده است: «۲۰۷ شهروند و مقیم سعودی از جمله شماری از کارمندان در وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور، گارد ملی، بهداشت، دادگستری، امور شهرداری و روستایی و اسکان، محیط زیست، آبها و کشاورزی، آموزش و پرورش، بازرگانی، منابع انسانی و توسعه اجتماعی و اطلاع‌رسانی بازداشت شدند».

به ادعای هیأت مذکور، این افراد به اتهام رشوه، سوء‌استفاده از جایگاه شغلی و قدرت نفود و کلاهبرداری دستگیر شده‌اند که پس از تکمیل پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد.

مقام‌های سعودی در سال‌های اخیر طی چندین نوبت، مخالفانی در این کشور را به علت آنچه آن را مقابله با فساد اعلام کرده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمدبن سلمان ولی‌عهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...