نسخه چاپی

دردناك ترین سال برای كودكان

سازمان ملل متحد با ارائه آماری از رنج كودكان جهان، سال ۲۰۱۴ میلادی را مخرب‌ترین سال در دهه اخیر برای كودكان دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، در آستانه آغاز سال 2015 میلادی، سازمان ملل متحد اعلام کرد، 2014 سالی مخرب برای کودکان بود.

بر اساس آمار سازمان ملل،‌ در طول سال گذشته نزدیک به 15 میلیون در جنگ‌های جمهوری آفریقای مرکزی، عراق، ‌جنوب سودان،‌ فلسطین، سوریه و اوکراین آواره شدند.

«آنتونی لیک» دبیرکل یونیسف -صندوق کودکان سازمان ملل متحد - گفته است با مرور تجربه سال‌های اخیر، هیچ سالی را به اندازه سال گذشته این میزان ظلم علیه کودکان در جهان وجود نداشته است. «کودکان در حالی که در کلاس درس حضور داشتند یا درخواب بودند، به قتل رسیدند؛ کودکان یتیم شده و یا ربوده شدند؛‌ مورد شکنجه یا سوء استفاده قرار گرفته و حتی به عنوان برده فروخته شدند». وی ادامه داد 2014 سال بسیار بدی برای کودکان بود.

بر اساس آمار یونیسف در حال حاضر 230 میلیون نفر از کودکان جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که در درگیری و خشونت در گیرند.

جنگ‌های عراق و سوریه بعد از ظهور گروهک داعش منجر به گرفتاری بیش از 7.3 میلیون کودک سوری و 2.7 میلیون کودک عراقی در خشونت‌ها و افراط شده اند.

بر اساس این آمار هم‌چنین، جنگ 50 روزه تابستان گذشته در غزه 54 هزار کودک را بی‌خانمان و 538 کودک دیگر را شهید کرد.

«نزدیک به 10 هزار کودک توسط گروه‌های مسلح در افریقای مرکزی به کار گماشته شدند و بیش از 430 کودک توسط این گروهک‌های مسلح به قتل رسیدند که در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزایش یافته است».

در جنوب سودان که در طول سال گذشته درگیر جنگ بود، 235 هزار کودک زیر 5 سال از سوء تغزیه رنج می‌برند و این درحالیست که 750 کودک هزار بی‌خانمان و و بیش از 320 هزار کودک دیگر بی‌پناه شدند.

یونیسف در ادامه گفته است این آمار رنج همه کوکان را شامل نمی‌شود چرا که کودکان افغانستان، کنگو،‌ نیجریه، پاکستان، ‌سومالی، سودان و یمن در ا» لحاظ نشدند

۱۳۹۳/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...