نسخه چاپی

بورس تهران همچنان در كما است!

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته به روند ریزشی خود شدت بخشید و به مرز 70 هزار واحد نزدیك تر شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته به روند ریزشی خود شدت بخشید و به مرز 70 هزار واحد نزدیک تر شد.

در حالی که فعالان بازار سرمایه منتظر بودند تا بورس تهران به روند صعودی و مثبت خود برگردد، اما عوامل مختلف مانع از برگشت بورس به حیات شد و بورس همچنان در کما باقی ماند.

کارشناسان معتقدند بازار سرمایه برای تغییر جهت در شرایط فعلی به محرک قوی سیاسی و اقتصادی نیاز دارد، اما همچنان در بی خبری به سر می برد از سوی دیگر هم قیمت نفت همچنان ریزشی بوده و این به تردید بازار اضافه می کند.

بنابراین تا زمانی که نرخ سپرده ها اصلاح نشده و یا نتیجه مشخصی از مذاکرات منتشر نشود و نیز قیمت نفت روند کاهشی و ارز روند افزایشی خود را متوقف نکند،باید بازار را در همین وضعیت مشاهده کرد.

در کنار این عوامل مهم ترین اتفاقی که بازار سرمایه این روزها با آن مواجه شده است، تغییر مدیریت بازار سرمایه و رفتن صالح آبادی بعد از 9 سال از سازمان بورس است.

این در حالی است که قیمت سهام شرکتها در وضعیت بسیار مناسبی برای خرید قرار دارند، اما با توجه به ابهامات سیاسی و اقتصادی سرمایه گذاران از فعالیت در بورس تهران تردید دارند؛از طرفی حقوقی های بازار نیز علاقه ای به تزریق نقدینگی ندارند و منتظر تغییر شرایط هستند.

این شرایط باعث شد تا در معاملات آخرین روز هفته قیمت تمامی سهام ها افت کرده و شاخص بورس با ریزش 338 مواجه شده و در کانال 71 هزار و 43 واحد متوقف شود.

در بازار امروز با وجود توقف نماد هلدینگ خلیج فارس که تاثیر زیادی در شاخص بورس دارد،شرکتهایی مانند غدیر،بانک تجارت،بانک سینا،ایران خودرو،پتروشیمی فناوران،پتروشیمی خارک،حفاری شمال و مپنا تاثیر زیادی در افت شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در بازار روز چهارشنبه شرکتهای ایران ترانسفو، ماشین سازی اراک،سرمایه گذاری صنعت نفت و صنایع آذرآب از برترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای گسترش سرمایه گزاری ایران خودرو، سرمایه گزاری ساختمان ایران و نوسازی و ساختمان تهران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

با این حال در بازار امروز حجم معاملات افزایش پیدا کرد و در مجموع 673 میلیون سهم به ارزش 132 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 320 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

۱۳۹۳/۹/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...