نسخه چاپی

حیات فیل‌ها هم به دست چینی‌ها افتاد

افزایش روزافزون تقاضای عاج در بازار‌های چین منجر به افزایش تجارت غیرقانونی و سلاخی سالانه ده‌ها هزار فیل در دوره زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ شده‌است.

به گزارش نما به نقل از تايم، محققان بنياد اسپينال و نجات فيل‌ها در گزارشي جديد اعلام كرده‌اند كليد آينده فيل‌ها به دست چيني‌ها است. براساس اين گزارش، تجارت عاج طي سال‌هاي اخير به صورت همه‌جانبه دچار افزايشي انفجار‌گونه شده‌است، از قيمت عاج گرفته تا تعداد كارخانه‌ها و فروشگاه‌ها، همگي افزايش يافته‌اند.

در اين گزارش آمده‌است كه در سال ۲۰۰۲ در پكن و شانگهاي درحدود پنج هزار و ۲۴۱ محصول از جنس عاج براي فروش ارائه شده‌بود. اما در سال ۲۰۱۴ تعداد اين محصولات به هشت هزار و ۴۴۴ افزايش يافت. يك دهه پيش تنها ۹ كارخانه‌ و ۳۱ فروشگاه عاج در چين وجود داشت، اما در سال ۲۰۱۳ تعداد كارخانه‌ها به ۳۷ و تعداد فروشگاه‌ها به ۱۴۵ رسيد.

به گفته نويسندگان اين گزارش، كليد آينده حيات فيل‌ها به دست چين است، زيرا اين كشور به اصلي‌ترين منبع قاچاق عاج از آفريقا تبديل شده‌است. دولت چين در سال‌هاي اخير تلاش براي مهار كردن قاچاق عاج را آغاز كرده‌است، اما به نظر مي‌آيد اين دولت در نبرد با تجارت سياه موفق نبوده‌است.

براساس اين گزارش نبرد عليه شكارچيان، قاچاقچيان و مصرف‌كنندگان عاج نشاني از پيروزي در خود ندارد. اگرچه قانون‌هاي زيادي عليه اين رويداد در چين وجود دارد، اين قانون‌ها به درستي اعمال نمي‌شوند و كل سيستم خارج از كنترل است.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...