نسخه چاپی

موضوع موشكی ایران خارج ازمذاكره‌است

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع مصلحت نظام با اشاره به طرح موضوع موشكی ایران در دور بعدی مذاكرات گفت: موضوع موشكی ایران خارج از هر نوع مذاكره است، طرف‌های مقابل سخن از موشك می‌زنند، اما این رویای كاذبه از سوی غربی‌هاست كه هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام ظهر امروز دوشنبه در حاشیه برگزاری سومین همایش نقش پژوهش در قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند که آقایان ظریف و عراقچی تعهد داده‌اند که در دور بعدی مذاکرات موضوع موشکی ایران مطرح شود، اظهار داشت: این موضوع به هیچ وجه درست نیست.

وی ادامه داد: طرف‌های مقابل سخن از موشک می‌زنند، اما این رویای کاذبه از سوی غربی‌هاست که هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام با بیان اینکه ایران برای مقاصد دفاعی خود هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مهمترین خاصیت موشک‌ها بازدارندگی است تا ایران بتواند سیستم دفاعی خود را تقویت و تنظیم کند و احتیاج به اجازه کسی ندارد، بنابراین موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکره است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آسوشیتدپرس مدعی شده ایران امتیازاتی برای تمدید مذاکرات داده است، تصریح کرد: ادعای این رسانه رد نشده است.

وی اضافه کرد: مذاکره‌کنندگان در چارچوب نقشه ترسیم شده رهبری حرکت کرده‌اند، در واقع آمریکایی‌ها درخواست تمدید مذاکرات را مطرح کرده‌اند و حتی این ترسیم برای متحدانشان نیز غیرمنتظره بود، چون آنها خبر نداشتند که چرا آمریکایی‌ها در آخرین لحظه از مذاکراتی که می‌رفت گام‌های رو به جلو را بردارد، توقف کردند و سپس درخواست تمدید طولانی‌ مدت را ارائه دادند، این موضوع نشان‌دهنده وقوع برخی مسائل در پشت صحنه سیاست‌های آمریکاست.

ولایتی ادامه داد: به نظر می‌رسد رئیس‌ جمهور آمریکا اقتدار لازم برای تصمیم‌گیری ثابت را ندارد و این ضعف آمریکا سبب می‌شود تا اقداماتی انجام شود که حتی برای دوستان و متحدانش نیز غیرقابل پیش‌بینی باشد و این موضوع ربطی به ایران ندارد.

وی در همین زمینه با بیان اینکه ایران مواضع خود را محکم حفظ می‌کند، گفت: مواضع ایران است که حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای مصارف صنعتی داشته باشد که این بر اساس قرارداد NPT، این حق هر کشوری است که به NPT پیوسته است.

ولایتی همچنین اضافه کرد:‌ ما از مواضع اصولی خود در حفظ تکنولوژی بهره‌مند می‌شویم، مواد تولید شده توسط ما برای کاربردهای صلح‌آمیز به ویژه مصرف در رآکتورهایی است که برق تولید می‌کند و یا برای آب‌شیرین‌کننده‌هایی است که در جنوب به آنها احتیاج داریم.

وی همچنین عنوان کرد: بهترین و ارزان‌ترین انرژی که می‌تواند در این راه به کار گرفته شود و جنوب ایران را آباد کند، استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است. ولایتی در پایان یادآور شد: مواضع ما همچنان مثل گذشته محکم و در مسیری است که رهبری ترسیم کرده‌اند و مذاکره‌کنندگان هیچ نوع ضعفی را در مذاکرات از خود نشان ندادند.

۱۳۹۳/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...