نسخه چاپی

ورژن تازه جواد نكونام در بازار

جواد نكونام روز گذشته و در پیروزی 2-1 اوساسونا مقابل وایادولید، بازی درخشانی ارائه داد. نمایشی كه تحسین همگان را به همراه داشت.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه"، تحلیلگر وبسایت "دیاریو ناوارا" در مقاله ای به تمجید از نکونام پرداخته و بازگشت دوباره او به روزهای اوجش را ستوده است. در این مقاله می خوانیم:

"به روزهای کریسمس نزدیک می شویم و اوساسونا همچنان فاصله بسیاری با یک تیم درجه یک دارد. تیمی که امیدوار به صعود به لالیگا باشد.در اوساسونای این فصل، ما شاهد بازگشت دوباره دو بازیکن سابق این باشگاه بودیم. اولی "یان اوربان" لهستانی به عنوان مربی و دومی "جواد نکونام"، بازهم به عنوان بازیکن. هرچند در سینما می گویند که هیچ فیلمی، دنباله خوبی ندارد(ترمیناتور 2 یک استثنا است)، اما بازگشت جواد نکونام بر خلاف بازگشت یان اوربان را نمی توانیم بازگشت ناموفقی بدانیم.

از مربی تیم شروع می کنیم. در اوساسونا هنوز عده ای بر این عقیده اند که باید به اوربان زمان داد تا کارش را انجام داده و برنامه هایش را پیاده کند. 4 ماه از شروع فعالیت او گذشته و فکر می کنم این زمان مناسبی است برای اینکه یک مربی بتواند اعتماد بازیکنان، هواداران و سران باشگاه را به خود جلب کند. چیزی که بطور حتم اوربان در آن ناموفق بوده است.

اما در نقطه مقابل، جواد نکونام قرار دارد. شاهزاده ایرانی برای بار دوم، این تابستان به جمع قرمزهای پامپلونا اضافه شد. دوره اول نکونام در اوساسونا، دوره ای بسیار موفق بود. بطور مثال، گل او به بوردو در جام یوفا هرگز از ذهن هواداران پاک نخواهد شد. نکو در آن دوره، بازی های بسیار باکیفیت و موفقی از خود به نمایش گذاشت و توانست خود را از یک ایرانی ناشناخته، به محبوب ترین بازیکن اوساسونا تبدیل کند.

تا بازی دیروز مقابل وایادولید، نکونام حتی نتوانسته بود نیمی از کیفیت واقعی اش را به نمایش بگذارد. او در زمین، اکثرا بازیکنی خنثی بود که هیچکس را به یاد دوره اول حضورش در اوساسونا نمی انداخت.نه در بازی زمینی و نه در بازی هوایی، او آنی نبود که همگان انتظارش را داشتند. هرچند که او با وجود بازی های متوسطش در این فصل، موفق به گلزنی هم شده بود.

بسیاری تصور می کردند که نکو برای پشت سر گذاشتن روزهای آخر فوتبالش به اوساسونا بازگشته است و اینکه به مرکز خرید پامپلونا برود و همراه خانواده خریدی انجام داده و خوش بگذراند. اما او در مقابل وایادولید، خط بطلانی بر تمام این فرضیات کشید.

پس از ارائه یک بازی ضعیف از سوی اوساسونا در مقابل میراندا، او در یک نشست خبری از همه هواداران عذرخواهی کرد و وعده ارائه بازی های بهتر از سوی تیمش را داد. در واقع چنین نیز شد. روز گذشته او با زدن گل اول به وایادولید، جنگ با این تیم را آغاز کرد. در ادامه، وایادولید گل مساوی را زد اما اوساسونا با زدن یک گل دیگر به بازی بازگشت.

جواد به گونه ای بازی می کرد که حاضرین در ورزشگاه، جملگی می گفتند که بالاخره در حال دیدن نکونام واقعی هستیم. او به خوبی می دوید و در زمین با توصیه های خود، نقش یک رهبر واقعی را بازی می کرد. در نیمه دوم که اسواسونا ده نفره بود، او آنقدر دوید و تلاش کرد که تحسین همگان را بر انگیخت. جواد در این بازی حتی بیشتر از علی بابا سرقت کرد(کنایه از توپ بایی از حریف) و سرانجام اوساسونا 2-1 پیروز شد.

در این بازی ما ورژن جدیدی از نکونام را مشاهده کردیم. ورژن 2.1 جواد. نکو بخاطر عملکرد بی نظیرش در این بازی، شایسته تقدیر است . حال باید بازگشت دوباره او به اوساسونا را جشن گرفت. نکو حالا یک عضو موثر تیم است و این می تواند خبر خوبی برای همه باشد."

ترجمه: رضا سیف

۱۳۹۳/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...