نسخه چاپی

آموزش كودكان 5 ساله برای جنگ توسط داعش

معاون دبیر كل سازمان ملل متحد اعلام كرد عناصر داعش صدها كودك و حتی كودكان 5 ساله را در یك اردوگاه نظامی در شهر رقه سوریه برای جنگ آموزش می دهند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی ، «والری آموس» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد عناصر گروه تروریستی داعش صدها کودک و حتی کودکان پنج ساله را در یک اردوگاه نظامی در شهر رقه سوریه برای جنگ آموزش می‌دهند.

به گفته آموس، حدود 350 کودک در اردوگاه داعش در رقه در حال آموزش هستند و «گزارش هایی در این باره وجود دارد که دولت اسلامی عراق و شام در ماه های اخیر کودکان را کشته و یا در ملاء عام اعدام کرده است ، افراد را به صلیب می کشد و یا آنها را سنگسار می کند.»

آموس همچنین گفت:«اخیرا پناه جویان کرد از شهر کوبانی در شمال سوریه از بازداشت دختران جوان توسط شورشیان دولت اسلامی برای اهداف جنسی خبر داده اند.»

به گفته معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، دختران در سوریه مجبور به ازدواج با عناصر داعش می شوند یا به عنوان بردگان جنسی به آنها فروخته می شوند.

آموس افزود:« والدین از این موضوع وحشت دارند که دختران مجردشان مجبور به ازدواج با جنگجویان دولت اسلامی عراق و شام در مناطق تحت کنترل این گروه می شوند. جنگجویان دولت اسلامی عراق و شام زنان را به عنوان برده بازداشت می کنند و در شهر رقه آنها را به فروش می رسانند. برخی از آنها به مردان فروخته می شوند و برخی دیگر در استراحت گاه های دولت اسلامی نگهدار می شوند و از سوی جنگجویان هدف تجاوز قرار می گیرند.»

داعش از سال 2012 در حال مبارزه با دولت سوریه است و کنترل بخش های گسترده ای از خاک عراق را نیز تحت کنترل خود در آورده است.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...