نسخه چاپی

آمادگی شركت گاز جهت مقابله با بحرانها

مسوول ایمنی، بهداشت و محیط زیست شركت ملی گاز ایران گفت: این شركت برای مقابله با وقوع بحران در شبكه سراسری توزیع گاز از آمادگی كامل برخوردار است .

به گزارش نما،'محمدرضا یوسفی پور' روز سه شنبه در رزمایش نحوه مواجهه با افت فشار گاز که با حضور نیروهای عملیاتی شرکت های گاز چهار استان کشور در مهاباد برگزار می شود، افزود: شرکت ملی گاز موظف است برای مقابله با بحران های مختلف، آمادگی نیروهای خود را حفظ کند و در همین راستا مانورهای مختلف را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی اضافه کرد: شرکت ملی گاز ایران علاوه بر این، هر ساله برنامه و مانورهای مختلفی را در جهت ایمنی بیشتر و ارائه خدمات بهتر در مراکز پالایشگاهها و ایستگاه های تقویت فشار نیز به اجرا در می آورد.

وی با بیان اینکه مردم ایران در موضوع فداکاری، ایثار و جانفشانی سرآمد جهانیان هستند، اظهار کرد: با این وجود، نبود برخوردهای نظام مند، تمرین ها و برنامه های نرم افزاری موجب شده تا کشور ما در مقابله با بحران ها و بلایای احتمالی از کشورهای دیگر عقب بماند .

یوسفی پور به حادثه زلزله مهیب چندین سال پیش کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: 98 درصد از نجات یافتگان این حادثه از زیر آوارها تنها توسط مردم نجات داده شدند و این امر نشان دهنده آمادگی کامل مردم این کشور در برخورد با این حادثه عظیم بود .

وی با اشاره به برگزاری مانور نحوه مواجهه با افت فشار گاز در مهاباد اضافه کرد: در این مانور آمادگی و هماهنگی شرکت های گاز استانی، آمادگی مواجهه در برابر افت فشار گاز مورد تمرین قرار گرفته و توانمندی های عوامل شرکت کننده در عملیات و کارایی تجهیزات و فرآیندهای مورد استفاده در رزمایش همچنین تهدیدات، فرصت ها و نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با تقدیر از همکاری خوب فرماندار و دیگر ادارات مهاباد در برگزاری این رزمایش افزود: شرکت های گاز استانهای کردستان، آذربایجان شرقی و زنجان نیز به عنوان شرکت های معین در این عملیات حضور دارند و به شرکت گاز استان آذربایجان غربی کمک می کنند.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان به شمار می رود، موضوع آمادگی کامل برای مقابله اصولی با بحران ها و بلایای طبیعی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

'جعفر کتانی' از آموزش به عنوان مهمترین عامل مقابله با بلایای طبیعی یاد کرد و افزود: آموزش چگونگی مقابله با بلایای طبیعی باید سرلوحه کار مسوولان ستاد بحران استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش روش های مقابله با بلایای طبیعی امری اجتناب ناپذیر بوده و باید همه افراد جامعه این آموزش ها را فرا گیرند تا در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی در کاهش خسارات احتمالی نقش مهم و موثری ایفا کنند.

رزمایش منطقه ای آمادگی نحوه مواجهه با افت فشار گاز با مشارکت شرکت های گاز استان های زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور و ادارات و ارگان های شهرستان مهاباد به میزبانی این شهرستان در حال برگزاری است .

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...